Publicis benoemt nieuwe creatieve directie
- Bureaus
- 8 feb 2021 @ 10:13
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Personalia
- 8 feb 2021 @ 10:13
- Sjaak Hoogkamer
Groupe Nederland heeft Maarten Vrouwes (l. op foto) en Friso Ludenhoff (r. op foto) als Executive Creative Directors aangesteld. Hiermee geeft het bureau verdere invulling aan haar creatieve ambities.
Vrouwes en Ludenhoff stappen over van DDB Unlimited en werkten daarvoor onder andere voor Ogilvy, Lowe, FHV/BBDO en J. Walter Thompson. De veelbekroonde creatieven zijn bekend van campagnes als ‘The School for Justice’ voor Free a Girl, ‘Pay with Views’ voor Opel, ‘the unbias button’ voor ELaN Languages en ‘The Rembrandt Tutorials’ voor ING. Werk waarvoor zij onder andere 8 Cannes Lions (2 gold), 4 D&AD’s (1 Black Pencil), 3 New York Festivals, 2 One Shows, 1 Epica Grand Prix en 5 ADCN Lampen wonnen. Bovendien werd hun werk voor Free a Girl benoemd door de Verenigde Naties.
Het aantrekken van Vrouwes en Ludenhoff is het eerste wapenfeit van de recent benoemde BeNeLux CCO Eduardo Marques.
‘Ik ben binnengekomen met de missie om van Publicis Groupe de grootste creatieve hub van de wereld te maken. Vanuit die ambitie heb ik mij verdiept in het Nederlandse creatieve landschap,’ aldus Marques. ‘Met Maarten en Friso halen we twee toppers uit de markt die weten hoe je creatief werk naar een hoger plan tilt. Zij weten als geen ander hoe je technologie en data inzet voor cutting edge creatief werk en passen perfect bij onze geïntegreerde propositie. Met hen aan boord maken wij het onderscheidende creatieve werk dat merken in staat stelt om de connectie te maken met hun doelgroepen.’
Vrouwes en Ludenhoff over hun overstap: ‘Wij zijn gevallen voor de ambitie, de ondernemende spirit en de energie van het bureau. Het is een bureau met de blik naar voren. Wij geloven in de geïntegreerde visie en de sterke datapropositie. Publicis snapt het totaalspel heel goed. En dat creatie daar een onmisbare rol in speelt. Met Eduardo aan het Benelux-roer laat het bureau zien creatief gezien met de top mee te kunnen spelen.’
Vrouwes en Ludenhoff beginnen 1 april bij Publicis Groupe.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing