Fatboy: van saai naar opwindend campagne
- Bureaus
- 14 apr 2021 @ 10:54
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 14 apr 2021 @ 10:54
- Sjaak Hoogkamer
Voor de nieuwe merkcampagne in de lente/zomer 2021 koos Fatboy voor digital agency Dept. Met een Europese digital-first campagne brengt Fatboy de outdoor collectie onder de aandacht.
Naast functie en vorm wil Fatboy naar eigen zeggen een bijdrage leveren aan ‘een positieve impact op het leven van de consument, iets wat nauw aansluit op de visie van Dept: creativiteit die iets toevoegt.’ Deze gedeelde visie wordt zichtbaar in de nieuwe campagne genaamd ‘Flip Boring to Roaring’, gefocust op de outdoor collectie van Fatboy. Ondersteund door het concept en mediastrategie spoort de campagne mensen aan om hun tuin tom te bouwen van een standaard set-up naar een ‘roaring garden’.
Na een lange lockdown periode waarin we zo lang stil gezeten hebben, daagt Fatboy mensen uit om van de tuin iets geweldigs te maken.
Pauline Barendregt, Creative Director bij Fatboy: ‘Fatboy kijkt anders naar de wereld. Ziet andere dingen, wil het allemaal wat minder braaf. Daarom zijn onze ontwerpen en uitingen innovatief, uitgesproken en gedurfd. Maar altijd met een glimlach. Dat zie je ook terug in deze Europese merkcampagne. Na een lange periode van binnen zitten, willen we consumenten binnen de geldende richtlijnen helpen even te ontsnappen aan de dagelijkse routine. Op een inspirerende manier de sleur te laten doorbreken, zodat ze het moment naar eigen hand kunnen zetten.’
Jord Wessels, Commercial Director Brand & Advertising bij Dept: ‘De samenwerking met Fatboy bewijst opnieuw dat creativiteit echt iets kan bijdragen aan ons dagelijks leven. Fatboy weet alledaagse producten altijd uit een nét ander perspectief te bekijken en komt met leuke, verrassende oplossingen.’
Fatboy | Flip Boaring to Roaring from Dept on Vimeo.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing