Iedereen kan koning van de camping zijn
- Bureaus
- 15 apr 2021 @ 15:26
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 15 apr 2021 @ 15:26
- Sjaak Hoogkamer
Kampeerhal Roden lanceert deze maand de feelgood-campagne ‘Koning van de Camping’ met in de hoofdrol singer-songwriter Gerson Main. Creatief bureau Brand Creatives uit Groningen tekende voor de executie.
Kamperen is volgens kampeerhal Roden al lang niet meer zweten in je tent en eten van een onhandige één-pits gasbrander. Steeds meer (jonge) mensen kiezen voor een vakantie offline, buiten in de natuur en back to basic. Nederlandse logiesaccommodaties boekten in de zomer van 2020 een recordaantal overnachtingen op campings en huisjesterreinen.
Kampeerhal Roden komt dit seizoen met een campagne die laat zien hoe kamperen anno 2021 ook kan: comfortabel genieten van de natuur.
Richard Kremer van Kampeerhal Roden: ‘Het vrolijke nummer Koning van de Camping van Gerson Main vormde de inspiratie voor deze campagne. Een treffende frase want met de juiste mindset en uitrusting kan iedereen van kamperen een succes maken. Een koning is onbaatzuchtig en deelt zijn mooie spullen zodat ook anderen kunnen genieten van een goede welverdiende vakantie.’
Main, bekend van het programma ‘De beste Singer Songwriter’ en de hits Deejay en Ik weet niet hoe, was meteen enthousiast toen hij werd benaderd voor de campagne. Creatief bureau Brand Creatives is verantwoordelijk voor het kleurrijke en positieve campagneconcept. Gerson is het gezicht geworden op de uitingen en er is zelfs een nieuwe videoclip opgenomen samen met een groot deel van de medewerkers waarop de Koning van de Camping te zien is.
Kampeerhal Roden
De locatie van Kampeerhal Roden kent een lange voorgeschiedenis als aanbieder van kampeeruitrusting. Voor velen begint hier de voorpret van de (kampeer)vakantie. Harmjan Poel (34) en Richard Kremer (37) zagen wel brood in de start van een nieuwe kampeerhal. Niet alleen voor henzelf maar ook voor de plaats Roden, de gemeente Noordenveld en omgeving. Want met honderdduizenden bezoekers per jaar vervult de vestiging een belangrijke regiofunctie. Met behulp van een aantal financiers en ondernemers uit Roden is het gelukt om de kampeerhal nieuw leven in te blazen.
Met de campagne wil Kampeerhal Roden positief het kampeerseizoen inluiden en heel Nederland helpen aan een goede uitrusting voor een welverdiende vakantie.
Koning van de Camping moet daarnaast een begrip worden. Daarom worden er naast het gebruik van de hashtag #koningvandecamping allerlei activaties gepland, zodat alle vakantiegangers hun ‘Koning van de Camping’ -moment kunnen delen. Klanten kunnen hiermee honderden kampeer-gerelateerde prijzen winnen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing