De voedselbank, niks om je voor te schamen

De voedselbank, niks om je voor te schamen
  • Bureaus
  • 13 apr 2021 @ 14:56
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Een groot aantal Nederlanders dat regelmatig honger heeft en onvoldoende in staat is eten te kopen, schaamt zich om aan te kloppen voor voedselhulp. Een nieuwe campagne van Voedselbanken Nederland moet daar verandering in brengen.

Ruim een miljoen Nederlanders leeft onder de armoedegrens. De verwachting is dat het aantal mensen dat in aanmerking komt voor voedselhulp, onder meer door de economische gevolgen van de coronacrisis, dit jaar blijft groeien. De Nederlandse voedselbanken verstrekten in 2020 wekelijks voedsel aan 40.000 huishoudens. Veel mensen schamen zich als ze aangewezen worden op tijdelijke hulp van de voedselbank, terwijl dit vaak een eerste stap vooruit is, aldus Voedselbanken Nederland.

Met de landelijke campagne (inhouse ontwikkeld) genaamd 'Niks om je voor te schamen' wil Voedselbanken Nederland de schaamte voor voedselhulp bespreekbaar maken en doorbreken. De campagne wordt uitgerold op radio (538, 100% NL, NPO 2 en 5) en social media.

Minder stress

Pien de Ruig, bestuurslid communicatie Voedselbanken Nederland, zegt: 'Tegenslag met als gevolg financiële problemen kan iedereen overeenkomen: mensen die door baanverlies de hypotheek of huur niet meer kunnen betalen, zelfstandigen die in deze tijd werk meer kunnen vinden, een ouder na een scheiding die alleen voor de kinderen moet zorgen. Durf om hulp te vragen als je er tijdelijk niet uitkomt, dat is wat we met deze campagne willen uitdragen. Voedselhulp geeft rust en minder stress, waardoor er ruimte komt om problemen aan te pakken.'

Bekijk ‘m hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken