Bauhaus lanceert nieuwe campagne: vakmannetje erbij?
- Bureaus
- 28 mei 2021 @ 08:18
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailCampagnes
- 28 mei 2021 @ 08:18
- Lucas Boon
Bauhaus lanceert een nieuwe campagne genaamd 'Vakmannetje erbij?', waarmee de montageservice van de bouwmarktketen onder de aandacht wordt gebracht. Hoog tijd dat de vakman -letterlijk- in het schap komt te staan, vindt Bauhaus.
Het wordt volgens Bauhaus, met vier locaties in Nederland, namelijk steeds normaler om bij de aanschaf van je materiaal direct ook arbeid in te kopen. In drie snelle online video's wordt op een 'grappige manier' het idee van de vakman in het schap geïntroduceerd. Verder wordt de campagne, ontwikkeld door Everybody Likes Penguins, uitgerold in outdoor en op de radio. In de campagne wordt de bekende winkeliersvraag 'tasje erbij?' getransformeerd tot 'vakmannetje erbij?'.
Eigenzinnig
Karin Cardinaal, marketing manager van Bauhaus, zegt: 'Na een uitgebreide pitchronde zijn we uitgekomen bij Everybody Likes Penguins. Die keuze betaalt zich direct uit, want we laten met de onze eerste grote campagne direct een eigen tone-of-voice zien: humorvol, creatief en eigenzinnig. En het knappe is: in één oogopslag komen we tot de kern. Daar houden we wel van, als retailer.'
Hugo van den Hurk, strategy director bij Everybody Likes Penguins, vult aan: 'De campagne zet de montageservice van Bauhaus op een bijzondere manier in de markt. Niet iedere marketeer durft de gebaande paden te verlaten. Het is een kunst om bij jezelf te blijven en toch op te vallen. Volgens mij is dat goed gelukt.'
Bekijk 'm hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing