Fietsvoordeelshop kiest Natwerk

Fietsvoordeelshop kiest Natwerk
  • Bureaus
  • 12 mei 2021 @ 10:43
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Klanten

Natwerk gaat aan de slag voor Fietsvoordeelshop.nl. Het Amsterdamse reclamebureau staat voor de opdracht op 'een onderscheidende manier' de naamsbekendheid en zichtbaarheid van de fietsenwinkel te vergroten.

Aan de keuze voor Natwerk ging een pitch met vijf andere bureaus vooraf. Fietsvoordeelshop (onderdeel van Louwman Group) heeft 14 fysieke winkels verspreid over Nederland.

De samenwerking met Natwerk is afgetrapt met 'een strategisch traject' om de positionering van Fietsvoordeelshop aan te scherpen naar een 'spraakmakend campagne-idee'. Er is gekozen voor een gefaseerde aanpak, inspelend op het gestaag opbouwen van een relatie met de doelgroep, aldus Natwerk, waarbij eerste radio en daarna televisie wordt ingezet. De eerste radiocommercial is inmiddels live, de tv-commercial wordt op een later moment gelanceerd.

Onderbelicht

De campagne richt zich op de voordelen van de fietsen van Fietsvoordeelshop, zo legt Jens Bezemer, head of strategy bij Natwerk, uit. 'Een onderdeel dat tot nu toe onderbelicht is gebleven. Van boodschappen doen tot spullen verhuizen en van de hond uitlaten tot naar je werk gaan: de fiets is het belangrijkste stuk gereedschap in ons leven. Met de nieuwe campagne leggen we dus de nadruk op alle fietsvoordelen.'

Henk Bakker, marketing manager bij Fietsvoordeelshop, vult aan: 'We raakten direct enthousiast over het concept van Natwerk, waarbij de betekenis van de merknaam centraal staat. De campagne benadrukt wat we natuurlijk allang wisten: de fiets heeft alleen maar voordelen.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken