Fietsvoordeelshop kiest Natwerk
- Bureaus
- 12 mei 2021 @ 10:43
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Klanten
- 12 mei 2021 @ 10:43
- Lucas Boon
Natwerk gaat aan de slag voor Fietsvoordeelshop.nl. Het Amsterdamse reclamebureau staat voor de opdracht op 'een onderscheidende manier' de naamsbekendheid en zichtbaarheid van de fietsenwinkel te vergroten.
Aan de keuze voor Natwerk ging een pitch met vijf andere bureaus vooraf. Fietsvoordeelshop (onderdeel van Louwman Group) heeft 14 fysieke winkels verspreid over Nederland.
De samenwerking met Natwerk is afgetrapt met 'een strategisch traject' om de positionering van Fietsvoordeelshop aan te scherpen naar een 'spraakmakend campagne-idee'. Er is gekozen voor een gefaseerde aanpak, inspelend op het gestaag opbouwen van een relatie met de doelgroep, aldus Natwerk, waarbij eerste radio en daarna televisie wordt ingezet. De eerste radiocommercial is inmiddels live, de tv-commercial wordt op een later moment gelanceerd.
Onderbelicht
De campagne richt zich op de voordelen van de fietsen van Fietsvoordeelshop, zo legt Jens Bezemer, head of strategy bij Natwerk, uit. 'Een onderdeel dat tot nu toe onderbelicht is gebleven. Van boodschappen doen tot spullen verhuizen en van de hond uitlaten tot naar je werk gaan: de fiets is het belangrijkste stuk gereedschap in ons leven. Met de nieuwe campagne leggen we dus de nadruk op alle fietsvoordelen.'
Henk Bakker, marketing manager bij Fietsvoordeelshop, vult aan: 'We raakten direct enthousiast over het concept van Natwerk, waarbij de betekenis van de merknaam centraal staat. De campagne benadrukt wat we natuurlijk allang wisten: de fiets heeft alleen maar voordelen.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing