MassiveMusic ontwikkelt soundtrack UEFA Women's Champions League

MassiveMusic ontwikkelt soundtrack UEFA Women's Champions League
  • Bureaus
  • 19 mei 2021 @ 09:24
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentVoetbal

MassiveMusic heeft een 'creatief en onderscheidend' nummer voor de UEFA Women's Champions League ontwikkeld. ‘Een waardige soundtrack die aansluit bij het aanzien van de Champions League’, aldus het muziekbureau.

Het doel van de UEFA was een anthem te creëren dat klassiek en modern is, iconisch en daardoor onvergetelijk en waarin emotie en kracht samenkomen, aldus het voetbalorgaan. MassiveMusic heeft zich hierbij laten inspireren door kroningsliederen voor koningen en prinsessen en daarnaast klassieke muziekstukken. Op basis hiervan ontdekte het bureau dat de beroemdste hymnes zijn gecomponeerd in de periode van de barok en dat deze muzikale complexiteiten bevatten op het gebied van arrangement, contrapunten en harmonieën.

Herkenbare melodie

Lodewijk Pöttker, executive creative producer bij MassiveMusic, zegt: 'We wilden een gedurfd en vooruitstrevend anthem creëren. Een waardige soundtrack die aansluit bij het aanzien van de Champions League. De terugkerende herkenbare melodie in het anthem wordt gezongen door zowel een klassiek koor als door fans. Dit om spelers en fans symbolisch én in het stadion met elkaar te verbinden. Daarnaast hebben we een vrouwelijke creatieve commissie opgezet, om er zeker van te zijn dat het anthem 'female empowerment' uitdraagt.'

Nadine Kessler, chief of women's football bij de UEFA, vult aan: 'De Women's Champions League is een competitie op zich, met een eigen sportieve en commerciële opzet. Dus waarom zou die geen eigen anthem en merk mogen hebben? Ik geloof dat zo'n anthem heel belangrijk is voor een herkenbare competitie.'

Bekijk de 'making of' van het anthem hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken