MassiveMusic ontwikkelt soundtrack UEFA Women's Champions League
- Bureaus
- 19 mei 2021 @ 09:24
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentVoetbal
- 19 mei 2021 @ 09:24
- Lucas Boon
MassiveMusic heeft een 'creatief en onderscheidend' nummer voor de UEFA Women's Champions League ontwikkeld. ‘Een waardige soundtrack die aansluit bij het aanzien van de Champions League’, aldus het muziekbureau.
Het doel van de UEFA was een anthem te creëren dat klassiek en modern is, iconisch en daardoor onvergetelijk en waarin emotie en kracht samenkomen, aldus het voetbalorgaan. MassiveMusic heeft zich hierbij laten inspireren door kroningsliederen voor koningen en prinsessen en daarnaast klassieke muziekstukken. Op basis hiervan ontdekte het bureau dat de beroemdste hymnes zijn gecomponeerd in de periode van de barok en dat deze muzikale complexiteiten bevatten op het gebied van arrangement, contrapunten en harmonieën.
Herkenbare melodie
Lodewijk Pöttker, executive creative producer bij MassiveMusic, zegt: 'We wilden een gedurfd en vooruitstrevend anthem creëren. Een waardige soundtrack die aansluit bij het aanzien van de Champions League. De terugkerende herkenbare melodie in het anthem wordt gezongen door zowel een klassiek koor als door fans. Dit om spelers en fans symbolisch én in het stadion met elkaar te verbinden. Daarnaast hebben we een vrouwelijke creatieve commissie opgezet, om er zeker van te zijn dat het anthem 'female empowerment' uitdraagt.'
Nadine Kessler, chief of women's football bij de UEFA, vult aan: 'De Women's Champions League is een competitie op zich, met een eigen sportieve en commerciële opzet. Dus waarom zou die geen eigen anthem en merk mogen hebben? Ik geloof dat zo'n anthem heel belangrijk is voor een herkenbare competitie.'
Bekijk de 'making of' van het anthem hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing