Nieuw bureau Glue introduceert 'Collaboration Run'

Nieuw bureau Glue introduceert 'Collaboration Run'
  • Bureaus
  • 27 mei 2021 @ 16:18
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Nieuwkomers

De huidige manier van samenwerken tussen marketeers en bureaus is ‘killing’ voor creatieve ideeën, vinden Jochem Reinders Folmer en Katja Bauer. En dat kan anders. Reden voor het duo om een nieuw bureau genaamd Glue te starten.

Het Amsterdamse bureau werkt volgens de Collaboration Run-methode, een nieuwe manier van samenwerken tussen merk en bureau en bovendien 'de oplossing voor een emotionele rollercoaster', aldus Reinders Folmer en Bauer. Waar nog met frisse energie en inspiratie gestart wordt, zorgen verschillende perspectieven op de doelstellingen, andere manieren van werken, beperking in tijd en budget en een grote hoeveel afstemmingsrondes vaak voor wederzijds onbegrip en irritatie bij beide partijen gedurende het proces, aldus het duo. 'Geen goed recept voor het maken van baanbrekend werk.' Glue moet hier het antwoord op zijn.

Het bureau introduceert meteen zijn eerste product: de Collaboration Run, een 7-weeks proces voor creatieve ontwikkeling, waarin werksessies afgewisseld worden met tijd voor creatieve exploratie binnen een klein team. Eerste opdrachtgevers zijn VodafoneZiggo, Pon, de Koninklijke Bibliotheek en Rainforest Alliance.

Eigen expertise

Katja Bauer zegt: 'Ik heb in het verleden veel creatieve ontwikkelingstrajecten geleid voor bureaus en merken, waarin ik steeds hetzelfde fout zag gaan. Onze Collaboration Run moet de oplossing bieden.' Jochem Reinders Folmer vult aan: 'Omdat we de keuze hebben gemaakt ons alleen op het proces te richten, hebben we geen inhoudelijke belangen. Terwijl wij zorgen voor een optimaal proces, kunnen marketeers en hun creatieve partners zich vanuit hun eigen expertise richten op het beste resultaat.'

Bekijk de website hier.

Foto: Jochem Reinders Folmer (l) en Katja Bauer.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken