Lipton maakt 'vliegende EK-start' met Robin van Persie
- Bureaus
- 1 jun 2021 @ 09:32
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 1 jun 2021 @ 09:32
- Lucas Boon
In de EK-campagne van frisdrankmerk Lipton treedt Shaqueel van Persie in de (voetbal)sporen van z’n vader met een imitatie van zijn beroemde 'duikvlucht'-goal op het WK 2014.
Om de rest van Nederland deze duikvlucht te laten herbeleven brengt Lipton het zogenoemde Heldenshirt op de markt, verkrijgbaar bij Albert Heijn.
De vliegende kopbal-goal van Robin van Persie, gemaakt in de WK-openingswedstrijd tegen Spanje, werd bekroond tot het Sportmoment van 2014. Voor zoon Shaqueel reden genoeg om eenmalig in de voetsporen van zijn vader te treden.
Euforisch gevoel
Wu-Ping Kusters, brand manager van Lipton, zegt: 'Mooi om de wisselwerking tussen vader en zoon terug te zien in de campagne. Het Helden-shirt, voorzien van een rood-wit-blauwe cape, staat symbool voor de duik die Van Persie zeven jaar geleden maakte. Op deze manier willen we heel Nederland dat euforische gevoel te laten herbeleven. Zeker in deze tijd is het fijn om de saamhorigheid die hoort bij een EK samen te vieren.'
De campagne, ontwikkeld in samenwerking met Glasnost, wordt op televisie en online uitgerold. Bekijk 'm hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing