RA*W zet jong creatief talent in de spotlights met Street Heart challenge
- Bureaus
- 4 jun 2021 @ 12:34
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - AwardsCreatie
- 4 jun 2021 @ 12:34
- Peter van Woensel Kooy
Call for entries: RA*W en Exterion Media lanceren een Digital Out-of-Home challenge genaamd ‘Street Heart’, waarmee ze jong creatief talent in de spotlight willen zetten.
De beste en meest creatieve designs zullen een maand lang op alle 2.300 DOOH schermen van Exterion Media draaien. Zo willen ze het werk van jonge creatieven zichtbaar maken voor miljoenen mensen in Nederland.
Romy Bulters, RA*W Board Member en brand manager bij Exterion Media, licht toe hoe het initiatief is ontstaan: 'Het was voor jonge creatieven in deze lockdown een stuk lastiger om hun werk en talent te laten zien. Ze zitten verscholen achter hun schermen en dat vinden wij zonde, want creativiteit moet juist openlijk gevierd worden!'
RA*W roept iedereen onder de 30 jaar op om werk in te sturen wat de straten zal kleuren met liefde, vreugde, euforie en positiviteit. De jonge talenten die dit het beste overbrengen, winnen een plek in het digitale netwerk. Werk insturen kan nog tot en met 21 juni. De briefing en aanleverspecificaties zijn hier te downloaden.
Het creatieve werk wordt beoordeeld door een vijfkoppige jury: Frank de Ruwe (Street Artist Frankey), Gyor Moore (freelance Design Activist), Emilio de Haan (founder en creative director bij HERC), Kim Nieuwenhuijs (creative director Code d’Azur) en Dave Janssen (creative concepts manager bij Exterion Media). Zij kiezen de winnende designs die vervolgens de hele maand juli 2021 zichtbaar zullen zijn op het digitale netwerk van Exterion Media.
'Dit initiatief is naast gewoon heel tof voor de jonge creatieven, ook heel erg nodig. Nadat we met z'n allen zo een turbulente tijd hebben meegemaakt heeft het zien van positieve berichten in de publieke ruimte zo veel impact, hoe je er mensen mee bereikt, activeert, mee emotioneert, daar zijn geen woorden voor. Ik hoop vooral dat iedereen met een idee (dus ook mensen zonder design achtergrond) zich welkom voelt hieraan mee te doen. Als ik iets zeker weet is het dat iedereen creatief is op zijn eigen manier, en als je dit (samen met je boodschap) kunt vastleggen, hangt jouw werk misschien binnenkort door heel Nederland', zegt jurylid Gyor Moore, Design Activist.
(PvWK)
Over RA*W
'RA*W is een non-profit organisatie in Amsterdam die zich inzet voor jong talent in de creatieve industrie. RA*W biedt een platform voor studenten en starters om hun carrière en zichzelf te ontwikkelen. Ze helpen jong talent vooruit met sessies over de industrie, interactieve workshops, toffe events en inspirerende content. Daarnaast verbindt RA*W jong talent met elkaar en met de professionals in de creatieve industrie. Mer info vind je op www.we-are-raw.com.'
(bron: RA*W)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing