Dopper vindt EU-verbod op wegwerpplastic karig

Dopper vindt EU-verbod op wegwerpplastic karig
  • Bureaus
  • 7 jul 2021 @ 09:54
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • CampagnesMarketing

Bij Dopper zijn ze geschrokken van de cijfers naar aanleiding van het EU-verbod op wegwerpplastic. Daarom zijn ze een bewustwordingscampagne gestart, waarbij tal van bedrijven zich aansluiten.

Partners die deelnemen zijn Vandebron, Yumeko, Ecover, FourLeaves, Cinetree, The Good Roll, Waterbear, Auping, MUD Jeans, Grolsch, Studio HENK, Nackt deodorant, Raum-blick, bol.com, mymuesli, Redo Papers, Unifac, AIESEC Nederland.

Met het nieuwe EU-verbod op wegwerpplastic, dat vanaf 3 juli is ingegaan, plus de toezeggingen van overheden en industrie vermindert het verbod de hoeveelheid plasticafval die in onze oceanen terecht komt met zeven procent. Te weinig vinden ze dus bij Dopper.

Dopper-CEO Virginia Yanquilevich zegt hierover: ‘Hoewel de EU-richtlijn een stap in de goede richting is, is het niet voldoende. Om te beginnen vallen wegwerpwaterflessen niet onder het verbod. Dit ondanks het feit dat wegwerpdrinkflessen op nummer 1 staan in de top 10 van meest aangetroffen plastic wegwerpartikelen op de Europese stranden én ondanks het feit dat er herbruikbare waterflessen beschikbaar zijn als duurzaam alternatief.’

Campagne
Tussen 3 juli en 18 september komt de campagne tot leven, zowel online als in de straten van Amsterdam en Brussel. De campagne trekt de aandacht met absurde uitingen, lokale acties en een campagnefilm die de boodschap keihard overbrengt: het glasheldere feit dat onze oceanen meer nodig hebben dan zeven procent. Iedereen - van experts uit de industrie tot schoolkinderen - wordt uitgenodigd om mee te praten over hoe we verder kunnen komen.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken