Ogilvy Social.Lab wint pitch EPC2023

Ogilvy Social.Lab wint pitch EPC2023
  • Bureaus
  • 15 jul 2021 @ 10:39
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De European Para Championships (EPC) heeft op basis van een pitch Ogilvy Social.Lab Amsterdam geselecteerd als hun bureau in de aanloop naar de allereerste editie van het kampioenschap dat in de zomer van 2023 in Rotterdam plaatsvindt.

Ogilvy Social.Lab zal de strategie, branding en creatieve uitvoering voor EPC op zich nemen. Doel is om bewustzijn rondom het evenement te creëren. De campagne moet ook de steun vanuit het bredere Europese publiek voor parasporten vergroten.

Ogilvy’s campagne voor EPC zal Team TOC, de initiatiefnemer en eigenaar van EPC, ondersteunen bij de ontwikkeling en uitvoering van de campagne.

De ambitie is volgens het bureau om het draagvlak voor alle sporten te vergroten en daarmee voor de komende jaren te zorgen voor een toename van supporters, kijkers en sporters.

Team TOC hoopt mensen van allerlei achtergronden te inspireren en te laten geloven in kansen in plaats van beperkingen en – mét of zonder handicap – te sporten en te bewegen.

De European Para Championships brengt verschillende parasporten samen en combineert dit tot een Europees multisportevenement. Voor dit sportevenement verwelkomt EPC mensen uit heel Europa in Nederland, een land dat al jaren een grote rol speelt die leidend is in de parasportindustrie.

‘Als organisator van de European Para Championships geloven wij dat sport en vitaliteit ons als samenleving dichter bij elkaar brengen,’ aldus Eric Kersten, CEO European Para Championships. ‘We zijn dan ook zeer toegewijd om Paralympische sportevenementen te organiseren. Met Ogilvy Social.Lab Amsterdam hebben we een partner gecontracteerd die onze internationale ambitie deelt om het voortbestaan van de Europese Para Championships voor de toekomst veilig te stellen. Met een evenement dat elke 4 jaar terugkeert, zal het een samenwerking zijn voor hopelijk vele jaren.’

 

 

 

             

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken