Heineken en Publicis maken 007-film Worth the wait
- Bureaus
- 17 sep 2021 @ 10:19
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CampagnesFood
- 17 sep 2021 @ 10:19
- Peter van Woensel Kooy
Soms duurt het even, maar dan heb je ook wat. Dat geldt voor de maandenlang uitgestelde nieuwe James Bond film, maar kan ook gelden voor een heerlijk biertje waar je even op wachtte. Kortom: campagnemateriaal.
Heineken is sinds 1997 sponsor van de James Bond-films en noemt de commercial 'een eerbetoon aan alle fans die nog steeds reikhalzend uitkijken naar de langverwachte film' over 007. Lockdowns en andere onvoorziene beren op de weg maakten uitstel nodig. Heineken stelt daarbij dat de beste dingen komen voor hen die wachten, hiermee (bewust?) knipogend naar de legendarische pay off van concurrent Guinness. Voor andere 007-fans blijft het partnership ook een knipoog naar het vroegere drinkgedrag van de geheimagent, die immers oorspronkelijk Martini-fanaat was: 'shaken, not stirred.' Daar maakte Heineken begin 2020 weer een inhaker op: zie de barscene met het flesje versus het cocktailglas in het laatste stuk van deze commercial.
Wachten kan prima zijn
Acteur Daniel Craig die James Bond speelt in de nieuwe langverwachte rolprent No time to die, neemt in de commercial de tijd voor zijn biertje om vast te stellen: ‘Dit is het is het wachten waard.’ Deze bevinding sluit aan op eigen onderzoek van Heineken, waarbij een wachttijd van 20 minuten zelfs tot grotere tevredenheid met het glas bier zou leiden onder klanten. De nieuwe 007-campagne voor Heineken is ontwikkeld door Publicis. De film draait vanaf 30 september 2021 in Nederlandse bioscopen. Bekijk de commercial in het venster hieronder.
Credits
opdrachtgever: Heineken
bureau: Publicis
chief creative officer Publicis WW: Bruno Bertelli
chief creative officer: Cristiana Boccassini
international coordination creative director: Guy Lewis
copywriter: Olga Alonso
art director: Alexia Vindret
chief creation officer: Francesca Zazzera
production company: Smuggler
regie: Sam Gold
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing