Molecule Social helpt merken Tiktok te begrijpen
- Bureaus
- 8 sep 2021 @ 09:19
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 sep 2021 @ 09:19
- Michiel van Zaane
Het in TikTok gespecialiseerde Molecule Social werkt met merken, artiesten en andere creators samen om zichtbaarheid bij generaties Y en Z via TikTok te vergroten. Het bureau is sinds begin dit jaar een van de eerste officiële Nederlandse TikTok partners.
Officiële TikTok partners hebben meer mogelijkheden op het platform, zoals toegang tot TikTok’s Business Center, een digitale ruimte binnen de app waar je tegelijkertijd meerdere TikTok ad-accounts effectief en veilig kan managen.
Sinds de oprichting heeft het bureau campagnes gerealiseerd voor o.a. Rolf Sanchez, Edsilia Rombley, Westcord Hotels, Hotel New York en Mason Garments. Laatstgenoemde heeft na de campagne Managing Director Soufyan el Hammouti benoemd tot één van de drie founding partners van Molecule Social – naast Jacqueline Texidor, CEO van CLS Healthcare en Robert Tammens, eigenaar van managementbureau La Nuit Management en ex–A&R Manager Spinnin’ Records/Sony Music Benelux.
Hoger niveau
Waar TikTok bij de meeste mensen vooral bekend staat als het platform met grappige dansfilmpjes en viral content zien Texidor, el Hammouti en Tammens het social media platform als de ultieme kans om creators en merken naar een hoger niveau te tillen. ‘Voor gevestigde merken voelt het platform soms nog onwennig, maar TikTok is snel volwassen aan het worden met een groeiende oudere doelgroep die tijd op het platform doorbrengt. De combinatie van ons relatief jonge social media team, plus Soufyan, Robert en mijn ervaring op het gebied van Marketing en E-commerce maakt dat we de juiste kennis en ervaring in huis hebben. Daarnaast is het waardevol dat we direct met TikTok kunnen schakelen om bijvoorbeeld conversie van campagnes te optimaliseren’ vertelt Texidor.
Creators
Tammens: ‘Naast gevestigde merken zien we ook kansen in het opzetten van samenwerkingen met creators. Vaak zijn dit jonge creatives die in een zeer korte periode een fanbase en gigantisch bereik hebben gecreëerd. De samenwerkingen die ze dan al snel met merken aangaan zijn vaak niet transparant en de data komt niet altijd bij de creator zelf terecht. Door middel van de juiste partnerships hebben we de mogelijkheid om samen met hen een E-Commerce omgeving op te zetten voor creators en te bouwen aan bijvoorbeeld een eigen merk.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing