Stichting Team Alzheimer start nieuwe campagne met Publicis Groupe NL

Stichting Team Alzheimer start nieuwe campagne met Publicis Groupe NL
  • Bureaus
  • 21 sep 2021 @ 10:43
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Pitches

Stichting Team Alzheimer start nieuwe campagne met Publicis Groupe NL. Sinds 2017 is Publicis Groupe NL partner van stichting Team Alzheimer, opgericht om initiatieven op te zetten voor het inzamelen van geld voor onderzoek naar de ziekte Alzheimer.

Dit jaar heeft Team Alzheimer de handen ineengeslagen met speelgoedfabrikant Jumbo, om een unieke Wasgij-puzzel te ontwikkelen, speciaal voor Wereld Alzheimer Dag. Ze zijn exclusief te koop is bij bol.com. Voor elke puzzel doneren Jumbo en bol.com namens de koper 5 euro aan het Alzheimercentrum UMC voor onderzoek.

'Draw my life'
Publicis Groupe NL  heeft verschillende korte ‘draw my life’ video’s ontwikkeld, waarin mensen met Alzheimer geïnterviewd worden, samen met een dierbare aan hun zijde die helpt als ze er zelf soms even niet uitkwamen. De verhalen die uit deze interviews zijn gekomen, zijn in de video’s gevisualiseerd in de cartoonstijl van de Alzheimer Wasgij-puzzel, waardoor ze een mooie link vormen met het product.

Het maken van een legpuzzel kan helpen bij het fit houden van je brein. Het daagt je hersenen uit en traint je geheugen. Daarbij komt een Wasgij-puzzel altijd met een extra moeilijkheidsgraad; zo wordt de puzzelaar bij deze unieke Team Alzheimer puzzel uitgedaagd om de fantasie te gebruiken en de toekomst van de afgebeelde straatscene op de voorkant van de doos te puzzelen. Halen de personages nog steeds dezelfde grappen en grollen uit als vroeger? Hierdoor staat de puzzel op een luchtige manier symbool voor de verwarring die mensen met Alzheimer ervaren en hoe iemand over de jaren heen verandert.

Vandaag start de social media campagne om bewustzijn te creëren voor de ziekte van Alzheimer. Doel is zoveel mogelijk Alzheimer Wasgij-puzzels op bol.com te verkopen en daarmee een aanzienlijk donatiebedrag op te halen. Bekende Nederlanders, zoals Karin Bloemen, Ron Blaauw en Hans Klok supporten de campagne vrijwillig door hun volgers op social media op te roepen om mee te puzzelen tegen Alzheimer.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken