Welkoop laat zich zien met een merkcampagne voor doeners

Welkoop laat zich zien met een merkcampagne voor doeners
  • Bureaus
  • 20 sep 2021 @ 09:10
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Campagnes

Welkoop, de winkel voor tuin en dier, start dit najaar een nieuwe merkcampagne. Het merk heeft grote plannen. Het wil groeien, meer winkels openen en de beste omnichannel retailer in tuin en dier van Nederland worden; de eerste en enige waar iedereen aan denkt.

Het thema van de merkcampagne: Welkoop. Weet wat te doen. We zijn doeners. Net als onze klanten. Doeners zoeken praktisch aanbod en gedegen advies. Welkoop heeft die expertise in huis. Die expertise bewijzen we door deze te delen. Zowel in de winkel als in onze communicatie. Dit wordt onderstreept door onze nieuwe pay-off; Weet wat te doen.

Welkoop richt zich dan ook op de doeners. Op mensen die er blij van worden om lekker buiten bezig te zijn en te zorgen voor alles wat groeit en bloeit. Hiermee wordt Welkoop relevant voor een nog bredere doelgroep. Dus ook voor mensen met een kleinere tuin of balkon en voor jonge gezinnen.

Gebouwd op het fundament van Welkoop De campagne is gebouwd op de kennis en expertise binnen Welkoop; al meer dan 100 jaar het fundament van Welkoop. Deze roots en de merkcampagne beantwoorden tegelijkertijd de vragen van de markt van vandaag.

De inzet van een brede mix van middelen Voor de campagne wordt een brede mix van middelen ingezet. Er komt een tv-commercial en een radiocommercial waarin de nieuwe Welkoop zich laat zien. De campagne is verder zichtbaar op social media, online, in folders en in de winkels. De winkels, het logo en de huisstijl zijn opgefrist en aangepast; nog net zo herkenbaar maar meer van deze tijd.

Over Welkoop Welkoop is meer dan 100 jaar geleden gestart, als agrarische coöperatie om boeren te helpen bij inkoop. Inmiddels zijn er meer dan 150 winkels door het hele land. In de winkel maar ook online worden doeners geholpen met kundig advies, een praktisch aanbod, handige services en inspiratie. Welkoop heeft een ruime keus in A-merken en huismerken. Welkoop heeft een aantal unieke services, zoals de gratis Grondtest en het Welkom Puppy of Welkom Kitten programma.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken