Welkoop laat zich zien met een merkcampagne voor doeners
- 20 sep 2021 @ 09:10
- Ryan Baij
Welkoop, de winkel voor tuin en dier, start dit najaar een nieuwe merkcampagne. Het merk heeft grote plannen. Het wil groeien, meer winkels openen en de beste omnichannel retailer in tuin en dier van Nederland worden; de eerste en enige waar iedereen aan denkt.
Het thema van de merkcampagne: Welkoop. Weet wat te doen. We zijn doeners. Net als onze klanten. Doeners zoeken praktisch aanbod en gedegen advies. Welkoop heeft die expertise in huis. Die expertise bewijzen we door deze te delen. Zowel in de winkel als in onze communicatie. Dit wordt onderstreept door onze nieuwe pay-off; Weet wat te doen.
Welkoop richt zich dan ook op de doeners. Op mensen die er blij van worden om lekker buiten bezig te zijn en te zorgen voor alles wat groeit en bloeit. Hiermee wordt Welkoop relevant voor een nog bredere doelgroep. Dus ook voor mensen met een kleinere tuin of balkon en voor jonge gezinnen.
Gebouwd op het fundament van Welkoop De campagne is gebouwd op de kennis en expertise binnen Welkoop; al meer dan 100 jaar het fundament van Welkoop. Deze roots en de merkcampagne beantwoorden tegelijkertijd de vragen van de markt van vandaag.
De inzet van een brede mix van middelen Voor de campagne wordt een brede mix van middelen ingezet. Er komt een tv-commercial en een radiocommercial waarin de nieuwe Welkoop zich laat zien. De campagne is verder zichtbaar op social media, online, in folders en in de winkels. De winkels, het logo en de huisstijl zijn opgefrist en aangepast; nog net zo herkenbaar maar meer van deze tijd.
Over Welkoop Welkoop is meer dan 100 jaar geleden gestart, als agrarische coöperatie om boeren te helpen bij inkoop. Inmiddels zijn er meer dan 150 winkels door het hele land. In de winkel maar ook online worden doeners geholpen met kundig advies, een praktisch aanbod, handige services en inspiratie. Welkoop heeft een ruime keus in A-merken en huismerken. Welkoop heeft een aantal unieke services, zoals de gratis Grondtest en het Welkom Puppy of Welkom Kitten programma.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing