Gorillas en creatief bureau Tosti Creative werken langdurig samen

Gorillas en creatief bureau Tosti Creative werken langdurig samen
  • Bureaus
  • 27 okt 2021 @ 15:05
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • ConceptenDistributie

Gorillas heeft Tosti Creative uit Amsterdam gekozen als vast creatief bureau. Tosti Creative gaat het on-demand bezorgbedrijf voor boodschappen de komende tijd onder de aandacht brengen.

Met de samenwerking willen Gorillas en Tosti Creative aan een merk bouwen dat verder gaat dan alleen een service bieden. Gorillas wil de focus leggen op de sterke rider culture met gedurfde en opvallende concepten. Een ‘niets is onmogelijk’-mentaliteit en het durven nemen van risico’s staan hierbij centraal.

‘Beide organisaties durven risico’s te nemen om mensen te verrassen,’ aldus Fabienne Walch, Brand Manager Benelux Gorillas. ‘De focus ligt altijd op een tof idee waar mensen blij van worden, niet op reclame om mensen een product laten kopen. Wat ons betreft is verkoop een gevolg, in plaats van een doel op zich.’
‘In een mega competitieve markt gelooft Gorillas dat merkbeleving en bedrijfscultuur doorslaggevend zijn’ voegt Roby Hormis van Tosti Creative hieraan toe. ‘Dat ondersteunen wij. We bouwen samen verder aan een cultuur waar creativiteit, energie en mensen centraal staan. Dit gevoel brengen we over in steden waar Gorillas actief is. We geven mensen een bijzondere en verrassende ervaring.’

ADE & Straat Museum op de pont
De samenwerking werd recentelijk ingeluid tijdens Amsterdam Dance Event (ADE) met een spontaan feest op de pont. Met het idee dat gebruikers van de app tijd overhouden voor leuke dingen, werd er voor reizigers een feest georganiseerd op de pont - met o.a. Gorillas riders als dj - tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Noord. Daarnaast was er een pop-up expositie in samenwerking met het Straat Museum, inclusief werk van straatkunstenaars uit de Gorillas riders community.

(MvZ)

In november 2022 staat een tweede activatie, de Future Market, in Rotterdam op het programma. De inhoud van dit event zal later bekend worden gemaakt. In de komende printeditie MarketingTribune 18 een speciale analyse van de flitsbezorging-trend in retail: 'een perfecte storm?'.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken