KNVB, Engie en Volkswagen starten campagne voor reductie CO2 uitstoot
- 1 okt 2021 @ 09:20
- Ryan Baij
De KNVB, Engie en Volkswagen willen in 2023 een reductie van 20% CO₂-uitstoot in het voetbalverkeer bereiken. Daarvoor is de campagne ‘Volle Bak!’ gelanceerd.
De campagne is gericht op carpoolen. Zowel voetballers als supporters worden gemotiveerd om samen naar de training of een wedstrijd te rijden. De campagne, die ook wordt ondersteund door het ministerie van infrastructuur & waterstaat ’ is een digitale campagne die bestaat uit influencercontent en een vijfdelige videoserie die gericht is op verschillende groepen voetballers.
Marc Nipius, bij de KNVB verantwoordelijk voor MVO: ‘We vinden het belangrijk om hier aandacht aan te schenken omdat we vanuit onderzoek weten dat er naar uitwedstrijden gemiddeld 2,1 personen in de auto zitten. Op dat vlak is er nog veel winst te behalen. En als er meer mensen met elkaar in de auto rijden, kunnen we aanzienlijke CO₂-uitstoot reduceren. Daarnaast is samen rijden ook gewoon leuk en goed voor de teambuilding.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing