KNVB, Engie en Volkswagen starten campagne voor reductie CO2 uitstoot

KNVB, Engie en Volkswagen starten campagne voor reductie CO2 uitstoot
  • Bureaus
  • 1 okt 2021 @ 09:20
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Campagnes

De KNVB, Engie en Volkswagen willen in 2023 een reductie van 20% CO₂-uitstoot in het voetbalverkeer bereiken. Daarvoor is de campagne ‘Volle Bak!’ gelanceerd.

De campagne is gericht op carpoolen. Zowel voetballers als supporters worden gemotiveerd om samen naar de training of een wedstrijd te rijden. De campagne, die ook wordt ondersteund door het ministerie van infrastructuur & waterstaat ’ is een digitale campagne die bestaat uit influencercontent en een vijfdelige videoserie die gericht is op verschillende groepen voetballers.

Marc Nipius, bij de KNVB verantwoordelijk voor MVO: ‘We vinden het belangrijk om hier aandacht aan te schenken omdat we vanuit onderzoek weten dat er naar uitwedstrijden gemiddeld 2,1 personen in de auto zitten. Op dat vlak is er nog veel winst te behalen. En als er meer mensen met elkaar in de auto rijden, kunnen we aanzienlijke CO₂-uitstoot reduceren. Daarnaast is samen rijden ook gewoon leuk en goed voor de teambuilding.’



Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken