Wittemann en Albayrak naar Herc
- Bureaus
- 14 okt 2021 @ 09:57
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 14 okt 2021 @ 09:57
- Sjaak Hoogkamer
De Duitse creative director Stefan Wittemann (l. op foto boven) en het art direction talent Elif Albayrak zijn bij bureau Herc gestart.
Herc-oprichter en ECD Emilio de Haan: ‘Jonge mensen zijn de levensader van een bureau. Daarom zijn we zo blij met de komst van Stefan en Elif. Elif begint als junior artdirector, maar heeft de power in zich om snel door te groeien. Zij kijkt op een heel andere manier naar de wereld. Ze houdt er net als wij van om contrasten en culturen bij elkaar te brengen. En daar iets nieuws mee te creëren. Verder versterkt ze ons met haar expertise op het gebied van social advertising.'
Heimat
Wittemann is onder andere afkomstig van Heimat, volgens De Haan al jaren een van de beste bureaus van Duitsland. 'Stefan voegt een wat absurdere en humoristischere kijk op advertising toe. Kijk naar zijn werk voor Hornbach. Hilarisch. Verder is het een slimme denker met een sterk gevoel voor goede art direction en een heerlijke internationale smaak. Engels wordt ook steeds meer de voertaal binnen Herc. We zijn een Nederlands bureau met een open blik naar de wereld toe. Dus ja, we kijken langzaam meer over de grenzen heen. Wat ook bij de ambities van Ace past. Stefan zal een beslissende stem gaan worden.’
Wittemann over zijn overstap: 'Wat ik in positieve zin extra spannend vind is dat het bureau nog niet “gedefinieerd” is, het is volop in ontwikkeling. Of ik niet van Bayern München naar Ajax ben gegaan? Nee, meer alsof ik nu bij een hele nieuwe club zit. Liever gezegd voelt het alsof ik me bij een succesvolle band aansluit, die zijn tweede album nog moet uitbrengen. Het voelt als vooral een geweldig avontuur.’
Zeggenschap en hoop
Elif Albayrak (25) in een eerste reactie: ‘Het werk van Herc, zoals voor Jobbird.com, sprak mij altijd erg aan en vormde een inspiratiebron voor me. Je zag duidelijk een handtekening, het was simpel, maar visueel zo krachtig en echt herkenbaar dat het van hen kwam. Daarnaast zag ik dat zij niet alleen cultuur begrijpen, maar ook hoe jongeren zijn. Herc is een bureau dat investeert in jong talent en dat talent ook veel kansen geeft. Je krijgt dus zeggenschap en de ruimte om jouw deel en talenten toe te voegen aan het werk.'
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing