Bakkie Media's Thijs van Dijk en Daniel Kok naar Abovo Maxlead

Bakkie Media's Thijs van Dijk en Daniel Kok naar Abovo Maxlead
  • Bureaus
  • 16 nov 2021 @ 15:05
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Thijs van Dijk en Daniel Kok, de twee initiatiefnemers achter de podcast Bakkie Media, beginnen per 1 januari 2022 bij Abovo Maxlead. Zij gaan als duo leiding geven aan een nieuwe branded content unit.

Binnen deze nieuwe unit worden de bestaande verschillende content en creatieve afdelingen van Abovo en Maxlead samengebracht. Het hele team bestaat uit 24 personen. Samen gaan zij branded content- en creatieve media oplossingen ontwikkelen voor bestaande en nieuwe klanten van de groep.

Thijs van Dijk heeft een brede ervaring als media strateeg bij diverse mediabureaus zoals UM, Havas Media, Starcom en PHD. Ook is hij werkzaam geweest bij digitale bureaus als Cheil en Mediamonks. Recentelijk werkte hij als media adviseur voor o.a. DPG’s Brand Studio, Mediahuis en VodafoneZiggo. Daarnaast is hij actief als docent aan de Hogeschool van Amsterdam en is hij podcast-host en columnist bij o.a. Helden en DeOndernemer.

Daniel Kok begon, na zijn opleiding aan de Willem de Koning kunstacademie, zijn carrière in de wereld van TV productie bij o.a. IDTV en Advance. Later werkte hij als contentstrateeg bij diverse exploitanten als Sanoma en Mediahuis. Ook was hij zelfstandig videoproducent. Meest recent was hij actief bij LINDA. als bureaumanager en bij Talpa Het Bureau als senior creatief.

Thijs en Daniel leerden elkaar kennen in hun tijd bij Mediahuis en startten daar de media & marketing podcast Bakkie Media.

Willem-Albert Bol, CEO Abovo Maxlead: ‘Wij zijn altijd al ambitieus, maar op het gebied van content marketing, branded content en creatieve media oplossingen al helemaal. We zien op deze gebieden al een stabiele groei, maar met de komst van Thijs en Daniel verwachten wij nog sneller te groeien. Klanten leggen meer focus op contentmarketing, maar alleen als die content aantoonbaar werkt. Daar zit nog veel verschil tussen onze aanpak en de versnipperde markt van content adviseurs. Deze resultaatgerichte aanpak is ook typerend voor het DNA van Thijs en Daniel. Wij kennen beiden al vele jaren en zijn dus erg blij met hun komst.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken