Candid neemt het Britse Brand Potential over
- Bureaus
- 15 nov 2021 @ 08:27
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 15 nov 2021 @ 08:27
- Michiel van Zaane
Het in de VK gevestigde merkconsultancybureau Brand Potential sluit zich aan bij het Candid Platform. De oprichters, Mary Say, Tom Lovett en Chris Molloy, treden toe als partners van Candid en blijven het management van Brand Potential vormen.
Met deze uitbreiding zet Candid de eerste stap in de internationalisering van het platform. Brand Potential is in 2010 opgericht door Mary Say, Tom Lovett en Chris Molloy. Het hoofdkantoor van het bureau is gevestigd in de omgeving van Londen (Windsor) en heeft meer dan 30 consultants in dienst. Brand Potential blijft binnen het Candid platform als autonoom bureau onder eigen naam opereren.
‘We vinden de culturele fit met Candid en de bureaus die actief zijn op het platform erg prettig. Candid begrijpt dat de bureaus het best kunnen presteren als zij blijven werken op de manier die het meest motiverend is voor collega’s en klanten’, zegt oprichter Mary Say. ‘Door ons aan te sluiten bij Candid geloven we dat we onze missie om onze klanten en hun merken te laten groeien, zowel in de UK als internationaal, kunnen versnellen terwijl we onze unieke waarden en cultuur behouden. We kijken er naar uit om samen met de andere Candid bureaus samen te werken en ook Brand Potential Amsterdam te openen.’
Rudiger Wanck, CEO van Candid: ‘Door onze platformstrategie om sterke onafhankelijke bureaus samen te brengen, zijn we in staat geweest om een bureaugroep in Nederland te ontwikkelen met een snel groeiend marktaandeel. De overname van Brand Potential markeert onze eerste stap in het Verenigd Koninkrijk en het startpunt voor de ontwikkeling van de Candid platformstrategie buiten Nederland. Voor Candid is Brand Potential een hele mooie toevoeging aan ons platform. Met Brand Potential krijgen we direct op het niveau van merkconsultancy voet aan de grond in de UK en hebben we op het allerhoogste merkstrategische niveau toegang tot prachtige internationale klanten. Ook onze bureaus en klanten in Nederlands kunnen direct veel voordeel ondervinden van de kennis en ervaring van Brand Potential, aangezien we ook op korte termijn een vestiging in Amsterdam zullen openen.’
Foto: V.l.n.r.: Staand: Youri van der Mijn, Tom Lovett, Chris Molloy. Zittend: Gérard Ghazarian, Mary Say, Rudiger Wanck.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing