John Lewis opent kerstcommercialseizoen met aliens

John Lewis opent kerstcommercialseizoen met aliens
  • Bureaus
  • 4 nov 2021 @ 09:54
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

John Lewis heeft de eerste week van november aangegrepen om de traditionele kerstcommercial te lanceren. Al meer dan tien jaar is de feestelijke advertentie van John Lewis een groot jaarlijks tv-moment dat het seizoen voor de kerstinkopen inluidt in Groot-Britannië.

John Lewis kiest voor een ongebruikelijke vriendschap tussen een aards jongetje en een alien. De campagnes doen vaak een beroep op schattige personages die miljoenen kijkers online trekken.De muziek wordt verzorgd door Lola Young, die een cover brengt van Philip Oakey & Giorgio Moroder’s Togheter in Electric Dreams.

Vorig jaar droeg de video de titel Give a little love. Met de campagne wilde de keten toen oproepen om aardiger te zijn voor elkaar. De omgangsnormen van de Britten tijdens corona speelde toen een grote rol. Dit jaar zegt John Lewis tegen Marketingweek dat het inspeelt op het verlangen van de consument naar vreugde en escapisme na 'een uitdagende 18 maanden' met een kerstcommercial die verhaalt over een kosmische ontmoeting tussen een schooljongen en een ruimtereiziger.

Het concept, bedacht door Adam&eveDDB, wil de ouderwets gezellige magie van Kerst overbrengen door de ogen van iemand die het nog nooit eerder heeft meegemaakt. Bedenk zelf de analogieën met het dagelijks leven in het UK van 2021.



Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken