John Lewis opent kerstcommercialseizoen met aliens
- 4 nov 2021 @ 09:54
- Ryan Baij
John Lewis heeft de eerste week van november aangegrepen om de traditionele kerstcommercial te lanceren. Al meer dan tien jaar is de feestelijke advertentie van John Lewis een groot jaarlijks tv-moment dat het seizoen voor de kerstinkopen inluidt in Groot-Britannië.
John Lewis kiest voor een ongebruikelijke vriendschap tussen een aards jongetje en een alien. De campagnes doen vaak een beroep op schattige personages die miljoenen kijkers online trekken.De muziek wordt verzorgd door Lola Young, die een cover brengt van Philip Oakey & Giorgio Moroder’s Togheter in Electric Dreams.
Vorig jaar droeg de video de titel Give a little love. Met de campagne wilde de keten toen oproepen om aardiger te zijn voor elkaar. De omgangsnormen van de Britten tijdens corona speelde toen een grote rol. Dit jaar zegt John Lewis tegen Marketingweek dat het inspeelt op het verlangen van de consument naar vreugde en escapisme na 'een uitdagende 18 maanden' met een kerstcommercial die verhaalt over een kosmische ontmoeting tussen een schooljongen en een ruimtereiziger.
Het concept, bedacht door Adam&eveDDB, wil de ouderwets gezellige magie van Kerst overbrengen door de ogen van iemand die het nog nooit eerder heeft meegemaakt. Bedenk zelf de analogieën met het dagelijks leven in het UK van 2021.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing