Coop lanceert nieuwe campagne

Coop lanceert nieuwe campagne
  • Bureaus
  • 6 jan 2022 @ 10:35
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Coop lanceert een nieuwe campagne met de boodschap: ‘Zo kan ’t ook’. De campagne is een vervolg op de ‘Samen maak je ’t verschil-campagne’ uit 2017.

Met het statement Zo kan ’t ook! gaat de campagne in 2022 een stap verder door aan te geven hoe dat verschil daadwerkelijk kan worden gemaakt. De campagne is gemaakt door GUC Agency (toekomstig iO). Het wordt uitgerold met de inzet van de volgende middelen en media: tv tag-ons, print, folder, winkelmateriaal, online en social media.

Mariëlle Witjes, Manager Marketing en Communicatie Coop Supermarkten is enthousiast over de nieuwe campagne: ‘Zo kan ’t ook! is geen nieuwe pay-off. Maar een statement, dat centraal staat in onze nieuwe campagne. Die campagne draait om concrete oplossingen voor vragen, die bij de consument leven. Vragen als: ‘Ik wil wel duurzamer kiezen, gezonder en meer gevarieerd eten of bijdragen aan de buurt. Maar hoe doe ik dat daadwerkelijk?’. Als Coop laten wij dan zien hoe ’t ook kan, waarna wij de oplossingen hiervoor met alle consumenten delen. Inspirerend, als een logisch én concreet alternatief. Zo kan ’t ook!’.

Ook Bas Smabers, Client Services Director GUC Agency, is blij met de hernieuwde samenwerking en legt uit waarom de ontwikkeling van de campagne nodig was: ‘Alhoewel de gedachte Samen maak je het verschil er vandaag de dag nog steeds toe doet, is de uniekheid van het begrip ‘samen’ de afgelopen anderhalf jaar behoorlijk afgenomen. De vele corona-uitingen, die het woord ‘samen’ claimden is, heeft daar behoorlijk aan bijgedragen. Daarnaast is het de wens van Coop om concreter te worden in de bewijsvoering hóe het verschil dan gemaakt kan worden. De eerste stap hierbij was een significante aanpassing van het merk-archetype. Als vervolgstap is het gehele merkpaspoort aangescherpt.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken