3Q Digital agency sluit zich aan bij Dept

3Q Digital agency sluit zich aan bij Dept
  • Bureaus
  • 22 apr 2022 @ 08:15
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

3Q Digital, growth marketing agency voor merken als Pandora, Skechers, Titleist en Uniqlo, sluit zich aan bij Dept. Het team van 3Q Digital, bestaande uit 500 in de VS gevestigde experts, gaat samen met Dept wereldwijd diensten leveren zoals data en engineering, creative automation en personalisatie.

Gezamenlijk hebben Dept en 3Q Digital 3.000 specialisten in dienst die ruim 65 talen spreken en beschikken over campagne-ervaring in meer dan 180 landen. Om klanten te voorzien van één wereldwijde tech-stack worden de oplossingen van 3Q Digital, waaronder Qontrol, geïntegreerd met het martech-platform Ada by Dept na het sluiten van de transactie.

Rob Murray, CEO van 3Q Digital vertelt: ‘Dept bouwt een volledig geïntegreerd dienstenpakket met simpele structuren, snelheid, helderheid en persoonlijk contact. Met het bundelen van de krachten vergroten we ons vermogen om invloed uit te oefenen op de totale customer journey, dankzij de ondersteuning van Dept’s experience, commerce, technology en creative services. Door de toewijding als klimaatneutraal gecertificeerde B-Corporation, de hybride werkwijze en een grensverleggende mentaliteit ontstaat een nieuw type agency dat werkelijk ‘big enough to cope and small enough to care’ is.’

Na het sluiten van de transactie staat 3Q Digital bekend als 3Q/Dept. Met deze voorgestelde combinatie ontvangen de aandeelhouders van 3Q Digital aandelen in Dept. Penny Pritzker, voorzitter van PSP Partners en voormalig minister van handel in Amerika vertelt: ‘De groei van de digitale industrie gaat in hoog tempo, dat was ook al het geval toen we in 2019 3Q Digital overnamen. Deze twee toonaangevende partijen worden geleid door teams van wereldklasse en hebben als bedrijfscombinatie alles in huis voor een succesvolle langetermijnstrategie.’ Pritzker treed bij het afronden van de transactie toe tot de raad van commissarissen van Dept. In 2019 investeerde PSP Partners samen met Erie Street voor het eerst in 3Q Digital.

‘3Q Digital is uitgegroeid tot een van de snelst groeiende agencies ter wereld door het leveren van ROI en transparantie," zegt Dimi Albers, CEO van Dept. ‘Samen zijn we in staat om snelheid en schaalbaarheid te bieden aan onze klanten, dankzij talent, data en tech stack van het hoogste niveau. Voor ons betekent dit een grote stap vooruit in de VS, omdat het onze omvang zal verdubbelen en ons vermogen om marketing en tech te combineren in geïntegreerde teams voor klanten zal versterken. Dit is precies het geheim geweest van onze toonaangevende groei in Europa.’

De voorgestelde transactie wordt naar verwachting in het tweede kwartaal van 2022 afgerond en is onder voorbehoud van de gebruikelijke sluitingsvoorwaarden (inclusief goedkeuring van de mededingingsautoriteiten).

Foto: Rob Murray en Dimi Albers.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken