Bitvavo lanceert merkcampagne
- Bureaus
- 28 apr 2022 @ 09:38
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 apr 2022 @ 09:38
- Sjaak Hoogkamer
Bitvavo, handelsplatform voor cryptovaluta van Nederland, lanceert een merkcampagne in samenwerking met Dept. Focus ligt op een nieuwe merkpositionering.
Intussen maken al meer dan een miljoen Nederlanders gebruik van het Bitvavo platform via de app of bitvavo.com. ‘Sinds de start in 2018 wil Bitvavo digitale valuta voor iedereen bereikbaar maken. We willen een groter publiek kennis laten maken met Bitvavo. Deze multimediale merkcampagne is daarvan het begin,’ aldus Marcel Ribbens, Head of Brand and Communication bij Bitvavo.
Centraal in de campagne staat een videoconcept waarin acteur Sam Spruell (The Hurtlocker, Taken 3, Legend) in een woelige storm soringt die symbool staat voor de turbulente wereld van crypto. Tenslotte landt hij op een stevig fundament te midden van al dit natuurgeweld: het Bitvavo logo.
‘Tijdens het ontwikkelen van de campagne kwamen we samen met Bitvavo op het idee om deze nieuwe en spannende wereld op symbolische wijze te illustreren voor een groter publiek. Ons verhaal combineert daarom realistische momenten met meer abstracte elementen rond de woeste en onvoorspelbare krachten van de natuur. Uiteindelijk gebruiken we deze metafoor om iedereen te vertellen: als je de kansen van crypto wilt ontdekken, maar wel via een veilig, betrouwbaar en solide platform - dan is Bitvavo letterlijk jouw ‘rots in de branding,’ zegt René Verbong, Executive Creative Director bij Dept.
De campagne wordt gelanceerd in een brede range aan middelen en kanalen, van TV en radio tot aan een online laag in elke mogelijke configuratie. Ook een reeks outdoor spectaculars en OOH zijn onderdeel van het geheel.
Credits
Opdrachtgever: Bitvavo, Marijn van de Ven, Marcel Ribbens
Bureau: DEPT®
Creatie: René Verbong, Ramin Bahari, Manuel Di Tolve
Design: Sander van Lit, Immanuel de jong
Strategie: Rens Verweij, Willem Maijvis
Client Service: Jord Wessels, Annika Timmer, Auke Roggeveen
RTV Producer: Marcel Ossendrijver, Mehdi Assem
Pro.mij: Bonkers, Saskia Kok, Jan Jinek
Regisseur: Sharif Abdel Mawla
Editor: Brian Ent, Pieter Bokhorst
Muziek: Audentity
Soundlogo: Soundsright
SoundDesign: Sauvage Sound
Post: Juice Studio
Mediabureau: Initiative
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing