Defensie wil 'Generatie D' werven

Defensie wil 'Generatie D' werven
  • Bureaus
  • 22 apr 2022 @ 08:02
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Defensie richt zich met een nieuwe wervingscampagne op jongeren met de juiste mindset, kortweg ‘Generatie D’ genoemd. De campagne is ontwikkeld door arbeidsmarktcommunicatiebureau Steam en is vanaf 21 april 2022 te zien op TV, online en op abri’s.

In de campagne spreekt Defensie jongeren aan die zich herkennen in de gedeelde mindset van ‘Generatie D’. Robbie Bax, Campagnemanager bij Defensie legt uit: ‘Je vindt in elke generatie mensen die hun nek uitsteken voor een ander. Die zich inzetten om te beschermen wat ons dierbaar is. De militair in opleiding, de militair, de reservist en de veteraan: allemaal delen ze dezelfde waarden. Generatie D is dus niet verbonden door een jaartal, maar door een mindset.’

Met deze mentaliteitscampagne kiest Defensie voor een nieuwe aanpak, waarbij de krijgsmacht een breed publiek wil aanspreken. Bax: ‘Ook jongeren die misschien niet in eerste instantie aan ons denken, zijn van harte welkom. Defensie biedt een geweldige plek om je carrière te starten; hier leer je skills die je nergens anders leert. We kijken naar je talenten en zoeken naar een rol waarin je die talenten kunt ontwikkelen.’

Jari Kloppenburg, Strategy Director bij Steam, vult aan: ‘Deze campagne spreekt mensen aan die werk willen doen dat ertoe doet, die geloven in de kracht van samenwerking en persoonlijk willen groeien.’ Via de website werkenbijdefensie.nl worden geïnteresseerden vervolgens begeleid richting de rol die het beste past bij hun talenten en ambities.

De commercial is hier te zien.

Credits:
Defensie: Paul Klaessen, Robbie Bax, Michelle Roelofs
Steam: Olger Ypma, Patrick Wijnhoven, Maarten Kuipers,
Jari Kloppenburg, Mariska van den Belt & Esther Eulen.
Regie: Basha de Bruijn & Ismael ten Heuvel
Productie: Niels Visser / Pink Rabbit
Fotograaf: Milan van Dril
Mediabureau: Initiative Media
Onlinebureau: Radancy

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken