Defensie wil 'Generatie D' werven
- Bureaus
- 22 apr 2022 @ 08:02
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 22 apr 2022 @ 08:02
- Michiel van Zaane
Defensie richt zich met een nieuwe wervingscampagne op jongeren met de juiste mindset, kortweg ‘Generatie D’ genoemd. De campagne is ontwikkeld door arbeidsmarktcommunicatiebureau Steam en is vanaf 21 april 2022 te zien op TV, online en op abri’s.
In de campagne spreekt Defensie jongeren aan die zich herkennen in de gedeelde mindset van ‘Generatie D’. Robbie Bax, Campagnemanager bij Defensie legt uit: ‘Je vindt in elke generatie mensen die hun nek uitsteken voor een ander. Die zich inzetten om te beschermen wat ons dierbaar is. De militair in opleiding, de militair, de reservist en de veteraan: allemaal delen ze dezelfde waarden. Generatie D is dus niet verbonden door een jaartal, maar door een mindset.’
Met deze mentaliteitscampagne kiest Defensie voor een nieuwe aanpak, waarbij de krijgsmacht een breed publiek wil aanspreken. Bax: ‘Ook jongeren die misschien niet in eerste instantie aan ons denken, zijn van harte welkom. Defensie biedt een geweldige plek om je carrière te starten; hier leer je skills die je nergens anders leert. We kijken naar je talenten en zoeken naar een rol waarin je die talenten kunt ontwikkelen.’
Jari Kloppenburg, Strategy Director bij Steam, vult aan: ‘Deze campagne spreekt mensen aan die werk willen doen dat ertoe doet, die geloven in de kracht van samenwerking en persoonlijk willen groeien.’ Via de website werkenbijdefensie.nl worden geïnteresseerden vervolgens begeleid richting de rol die het beste past bij hun talenten en ambities.
De commercial is hier te zien.
Credits:
Defensie: Paul Klaessen, Robbie Bax, Michelle Roelofs
Steam: Olger Ypma, Patrick Wijnhoven, Maarten Kuipers,
Jari Kloppenburg, Mariska van den Belt & Esther Eulen.
Regie: Basha de Bruijn & Ismael ten Heuvel
Productie: Niels Visser / Pink Rabbit
Fotograaf: Milan van Dril
Mediabureau: Initiative Media
Onlinebureau: Radancy
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing