Kantar neemt Blackwood Seven over
- Bureaus
- 29 apr 2022 @ 08:08
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 29 apr 2022 @ 08:08
- Michiel van Zaane
Kantar heeft een definitief akkoord bereikt over de overname van Blackwood Seven, het bedrijf voor marketingmeting en -optimalisatie. Naar verwachting is de transactie eind april 2022 rond.
De stap versterkt de positie van Kantar als marktleider in het meten van marketing-ROI, een markt die voor 2024 op 3 miljard dollar wordt geschat en versnelt de plannen van het bedrijf om zijn wereldwijde klanten een Unified Marketing Measurement-oplossing te bieden. Operationeel gezien zal het Blackwood Seven-team zich aansluiten bij Kantars Analytics Practice onder leiding van Chris Petranto. De aankondiging van vandaag is de zesde overname van Kantar sinds Bain Capital in december 2019 een meerderheidsbelang nam in het bedrijf.
Blackwood Seven, in 2013 opgericht door Henrik Hasselbalch Busch, Thomas Bertelsen en voormalig CEO Carl Erik Kjærsgaard, is leverancier van oplossingen voor marketingeffectiviteit en planning. Ze bieden wereldwijd zeer schaalbare, AI-aangedreven, cookieloze uniforme marketingmetingen. Hun geavanceerde analyses leveren bijzonder gedetailleerde inzichten op gebied van marketing-ROI, waardoor marketeers hun investeringen kunnen optimaliseren en bedrijfsresultaten kunnen voorspellen. Aangedreven door het Hamilton.AI-platform, dat voortdurend leert van de resultaten van eerdere media-investeringen, modelleren hun oplossingen een groot aantal scenario's om toekomstige mediaplannen te creëren tot op het niveau van de individuele uitgever.
Ted Prince, Chief Product Officer bij Kantar, zei over de overname: ‘Kantars uitstekende reputatie op het gebied van ROI-analyse wordt aanzienlijk versterkt door de toevoeging van de technologie-oplossing van Blackwood Seven. Klanten zoals Honda, Suncorp en Telenor gebruiken deze oplossing al voor budgetbepaling, concurrentieanalyse, het verlagen van de acquisitiekosten van klanten, het meten van merkwaarde en het minimaliseren van klantverloop. Met deze stap hebben Kantars klanten wereldwijd toegang tot de meer gedetailleerde analyses die het biedt, naast de strategische begeleiding waar we bekend om staan.’
Henrik Hasselbalch Busch, CEO van Blackwood Seven, voegde toe: ‘De oplossing van Blackwood Seven geeft marketeers een manier om de effecten van hun marketinginvesteringen nauwkeuriger en dieper te meten, en komt tegemoet aan de behoefte aan een oplossing die zowel strategische als tactische beslissingen ondersteunt. Kantar bevindt zich in een unieke positie om het aanbod te schalen en meer bedrijven over de hele wereld te laten profiteren van de vele toepassingen.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing