Terugblik op SXSW in Pakhuis De Zwijger

Terugblik op SXSW in Pakhuis De Zwijger
  • Bureaus
  • 19 apr 2022 @ 08:49
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Op woensdag 20 april vindt in Pakhuis De Zwijger in Amsterdam de nabeschouwing van SXSW ‘22 plaats. Wat zijn de lessen?

Zoals er altijd wordt teruggeblikt op Cannes Lions tijdens het evenement ‘The One That Got Away’ zo organiseren CreativeNL en New Dutch Wave dit jaar ‘The Counterwave’: een poging om de magie en nieuwe inzichten samen te vatten van deze editie.

New Dutch Wave, dat sinds 2017 een handelsmissie naar SXSW in Austin, Texas organiseert, en CreativeNL, de internationaliseringsportal van de Topsector Creatieve Industrie (die creatieve professionals stimuleert om in het buitenland te ondernemen en ze onder de aandacht brengt van buitenlandse opdrachtgevers, red.) trokken dit jaar samen op in de VS.

Impact Nederlandse creatieve industrie

Op het (Engelstalige) programma staan 3 panels:

Panel 1 – Most remarkable innovations & trends for the future @SXSW onder leiding van moderator Vera Kuipers, Business Development Manager Creative NL (voor de VS). Simpel gezegd: wat levert een bezoek aan SXSW allemaal op? Met als gasten Mike Veldhuis (online platformbouwer Nalta), Sandra van der Ven (Ministerie van Innovatieve Zaken), Marieke Smit (Schiphol Group, verantwoordelijk voor Sustainable Aviation) en Austin Simms (van global climate tech company Dayrize uit Amsterdam).

Panel 2 – The Future of Experiences by Dutch Digital Design onder leiding van moderator Susanne van Nierop, hoofdredacteur van Adformatie. Met als gasten Bert Hagendoorn (oprichter Dutch Digital Design), Ruben Bamhorst (Fabrique), Dani Polak (Code D’Azu

Panel 3 – The new society @SXSW onder leiding van moderator Simone van Bennekom, managing director van Creative NL, over de maatschappelijke impact die de Nederlandse creatieve industrie [internationaal] heeft of zou moeten hebben. Met als gasten Karen van Ruiten (Alles is gezondheid), Arjen van Heus (PLYGRND) en Ine Gevers (Niet Normaal INT – via Zoom).

 

De avond begint om 20.00 uur en je kunt je hier (kosteloos) opgeven.

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken