Terugblik op SXSW in Pakhuis De Zwijger
- Bureaus
- 19 apr 2022 @ 08:49
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 apr 2022 @ 08:49
- Sjaak Hoogkamer
Op woensdag 20 april vindt in Pakhuis De Zwijger in Amsterdam de nabeschouwing van SXSW ‘22 plaats. Wat zijn de lessen?
Zoals er altijd wordt teruggeblikt op Cannes Lions tijdens het evenement ‘The One That Got Away’ zo organiseren CreativeNL en New Dutch Wave dit jaar ‘The Counterwave’: een poging om de magie en nieuwe inzichten samen te vatten van deze editie.
New Dutch Wave, dat sinds 2017 een handelsmissie naar SXSW in Austin, Texas organiseert, en CreativeNL, de internationaliseringsportal van de Topsector Creatieve Industrie (die creatieve professionals stimuleert om in het buitenland te ondernemen en ze onder de aandacht brengt van buitenlandse opdrachtgevers, red.) trokken dit jaar samen op in de VS.
Impact Nederlandse creatieve industrie
Op het (Engelstalige) programma staan 3 panels:
Panel 1 – Most remarkable innovations & trends for the future @SXSW onder leiding van moderator Vera Kuipers, Business Development Manager Creative NL (voor de VS). Simpel gezegd: wat levert een bezoek aan SXSW allemaal op? Met als gasten Mike Veldhuis (online platformbouwer Nalta), Sandra van der Ven (Ministerie van Innovatieve Zaken), Marieke Smit (Schiphol Group, verantwoordelijk voor Sustainable Aviation) en Austin Simms (van global climate tech company Dayrize uit Amsterdam).
Panel 2 – The Future of Experiences by Dutch Digital Design onder leiding van moderator Susanne van Nierop, hoofdredacteur van Adformatie. Met als gasten Bert Hagendoorn (oprichter Dutch Digital Design), Ruben Bamhorst (Fabrique), Dani Polak (Code D’Azu
Panel 3 – The new society @SXSW onder leiding van moderator Simone van Bennekom, managing director van Creative NL, over de maatschappelijke impact die de Nederlandse creatieve industrie [internationaal] heeft of zou moeten hebben. Met als gasten Karen van Ruiten (Alles is gezondheid), Arjen van Heus (PLYGRND) en Ine Gevers (Niet Normaal INT – via Zoom).
De avond begint om 20.00 uur en je kunt je hier (kosteloos) opgeven.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing