XXS wint Mitsubishi Motors Europe pitch

XXS wint Mitsubishi Motors Europe pitch
  • Bureaus
  • 20 apr 2022 @ 16:13
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Na het winnen van de pitch ontwikkelde XXS Amsterdam een campagne gebaseerd op het concept ‘I Love to Cross Worlds’ voor de Mitsubishi Eclipse Cross PHEV.

In de briefing vroeg het automerk ‘om een verschuiving van traditionele, product gedreven communicatie naar een campagne waar de klant centraal staat.’ Volgens XXS ‘met een duidelijke focus op de drijfveren, mentaliteit en levensstijl van de doelgroep.’

De campagne 'I love to cross worlds' bestaat uit tv-commercials, online video's, pre-rolls, bumpers, (D)OOH en banners en zal dit voorjaar live gaan.

Alex Thomas, marketing director MME: ‘De uitdaging was om de kernwaarden van de doelgroep en het merk met elkaar te laten matchen. En tegelijkertijd te onderstrepen hoe de Eclipse Cross PHEV het dagelijkse leven haar bestuurders faciliteert en verbetert. We wilden een stap voorwaarts zetten in de manier waarop we over het merk in Europa communiceren. Het doel was een campagne met veel impact, gericht op avontuurlijke persoonlijkheden in plaats van een rechttoe rechtaan, demografische doelgroep. Terwijl we trouw blijven aan onze merkwaarden en DNA. XXS begreep meteen dat we het meenden, toen we zeiden dat we iets totaal anders wilden doen.’

Sanne Tolsma, managing director XXS: ‘In de campagne hebben we het Mitsubishi merk-DNA en de Japanse roots naar voren gebracht. Op een impactvolle manier, die avontuurlijk ingestelde klantengroepen aanspreekt. We zagen meteen mogelijkheden om het karakter van Mitsubishi te benadrukken.’

Credits

Opdrachtgever: Mitsubishi Motors Europe

Concept & creatie: XXS Amsterdam

Productie: This is US.

Animatie: Dead Pixel Animatie

Muziek & geluidsontwerp: Sound Circus

 

 

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken