180 en Start People op de bres voor gelijke kansen op de arbeidsmarkt
- Bureaus
- 4 mei 2022 @ 10:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieMVOConsumenten
- 4 mei 2022 @ 10:55
- Peter van Woensel Kooy
Creatief bureau 180 Amsterdam heeft een nieuwe maatschappelijke campagne gecreëerd voor Start People. Deze 'menselijke en relevante campagne highlight het belang van gelijke kansen op de arbeidsmarkt' volgens de makers.
180 Amsterdam heeft een nieuwe campagne gecreëerd voor Start People met de pay-off 'Ons werk'. Deze campagne geeft inhoud aan de missie 'Iedereen kansrijk maken en houden'. Met een realistische en menselijke blik laat de campagne zien hoe het merk aankijkt tegen het rekruteren van mensen: met gelijke kansen voor iedereen. Een maatschappelijk bewust verhaal dat benadrukt hoe belangrijk gelijke kansen en werk zijn om verder te komen.
Centraal in de campagne staan de kansen die gegrepen kunnen worden op de arbeidsmarkt. In de video commercial wordt dit vertaald door altijd te filmen vanuit de point of view van die kans: een job notificatie van Start People, een COA medewerker die een gevlucht kind helpt dat een nieuw thuis zoekt in Nederland, een vrouw die op het punt staat een contract te ondertekenen. Herkenbare scenario's die de kijker laten beseffen dat Start People sinds 1977 haar maatschappelijke verantwoordelijkheid pakt op de arbeidsmarkt.
De campagne werd geproduceerd door 180 Made, een verzameling van content creators, regisseurs, editors, vfx artiesten, motion graphic designers en producers zorgen voor de uitvoering van zowel internationale en nationale campagnes. De Start People campagne is tot nu toe de grootste nationale campagne van 180 Made, het team zorgde voor de end-to-end uitvoering en het in beeld brengen van Start People’s missie.
Bart Kock, Algemeen Directeur bij Start People: 'Wij zochten naar herkenbare scenario’s die laten zien dat mensen iedere dag kansen kunnen pakken bij Start People. En dat we er bewust en verantwoordelijk mee omgaan dat deze kansen gelijk zijn voor iedereen. Dat doen we al sinds onze oprichting en 180 Amsterdam heeft dat op de juiste manier neergezet.'
Barbara Bijlard, managing director bij 180 Amsterdam: 'We zijn trots op onze eerste grote nationale campagne voor Start People. Met de end-to-end creativiteit die wij aanbieden hebben we Start People’s boodschap en manier van rekruteren kunnen vertalen in een visueel aantrekkelijke campagne. Binnen 180 Amsterdam vinden we het daarnaast ook belangrijk dat we een positieve impact kunnen maken voor onze klanten, mens én maatschappij.'
De campagne loopt in ieder geval tot juli 2022 en bestaat uit online video, radio, social content, digital banners en instore communicatie. De media-inzet is door Mediaplus gedaan. Bekijk de nieuwe film in het venster hieronder.
(PvWK)
180 Amsterdam
'Al meer dan 20 jaar ontwikkelt 180 Amsterdam succesvolle marketingcommunicatie campagnes. Het wereldwijde ecosysteem, met een hoofdkantoor in Amsterdam, bestaat uit hubs in Los Angeles, New York en MENA (Midden-Oosten en Noord-Afrika), die samen voor de overtuiging staan dat er niets krachtigers is dan het geven van 'a fresh perspective' aan bestaande merken. Het bureau staat bekend om zijn 180 THINKING en werkt samen met zijn klanten aan ideeën richting een betere toekomst. Met wereldwijd zo'n 300 medewerkers, gespecialiseerd in content creatie, data & analyse, social media, design, consultancy en productie, is 180 de plek waar 's werelds meest creatief ambitieuze mensen, organisaties en merken samenkomen om de wereld niet te zien zoals hij is, maar zoals hij zou kunnen zijn: The world as it could be. Voor meer informatie zie: www.180global.com.'
(bron: 180 Amsterdam)
Start People, 'ons werk' from 180 Amsterdam on Vimeo.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing