ANWB lanceert 'Hoe kunnen we jou helpen?'
- Bureaus
- 3 mei 2022 @ 08:17
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 3 mei 2022 @ 08:17
- Michiel van Zaane
Hoe kunnen we jou helpen? Deze vraag staat centraal in het nieuwe communicatieconstruct van de ANWB. Vandaag start de eerste campagne voor het domein fiets op onder andere TV, radio, online video, social media en print.
Het is de eerste uiting van het nieuwe communicatieconstruct waarmee de ANWB een eenduidig en een modern merkgevoel wil uitdragen om zo ook wat aansprekender te worden voor een jongere doelgroep. Tot nu toe staat de ANWB vooral bekend om haar Wegenwacht. Maar de ANWB helpt ook op vele andere manieren. Om de breedte van het merk te communiceren is door Fitzroy en de creatieve afdeling van de ANWB een overkoepelend verhaal ontwikkeld met als basis de ANWB merkessentie, helpen. In de In de communicatie zijn de stemmen te horen van echte ANWB medewerkers en een korte dialoog tussen een medewerker van de ANWB en een lid.
Helpen
Marnix Tiggeloven, Account Partner Fitzroy: ‘Bij de ANWB zit helpen al sinds de oprichting in de genen, het is een mentaliteit die voelbaar is in alles wat ze doen en in elk contact. Dit gevoel hebben we doorgetrokken naar communicatie.’
Charlotte Zelders, CMO ANWB: ‘Met het nieuwe communicatieconstruct maken we duidelijk dat de ANWB altijd voor je klaar staat. Zo kunnen we het merk op een consistente manier verbreden van een functionele productassociatie naar een meer emotionele rol voor de ANWB.’
Eerste campagne: domein fiets
De campagnes verleggen de focus van concrete producten naar overkoepelende domeinen. Het doel is om binnen deze domeinen een sterkere autoriteitspositie te claimen en zo meerdere kanten van de ANWB te laten zien. Het plezier van fietsen staat centraal in de eerste campagne: vrijheid, avontuur en verbinding.
Credits
Strategie & concept: Fitzroy & ANWB
Regie: Robbert Doelwijt Jr.
Productie: Yune
Media: Wavemaker, ANWB
Verantwoordelijk ANWB: Charlotte Zelders, Monique Dirkse, Toine de Krosse, Joost Poolman Simons
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing