180 wint goud tijdens Cannes Lions voor Project Convey

180 wint goud tijdens Cannes Lions voor Project Convey
  • Bureaus
  • 21 jun 2022 @ 12:06
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Cannes

Creatief bureau 180, met het hoofdkwartier in Amsterdam, haalt hun eerste overwinning binnen op Cannes Lions voor hun ‘Project Convey’ voor Cox Communications, ontwikkeld door 180 LA. Het bureau won de gouden leeuw in de categorie Health and Wellness.

Project Convey is een awareness initiatief om mensen met autisme te helpen meer betekenisvolle connecties te maken. Met een (prototype) videochat tool worden gezichtsuitdrukkingen, woorden en de toon van de stem geanalyseerd en onmiddellijk vertaald in één enkele emoji, wat het begrijpen van emoties vergemakkelijkt voor mensen met autisme. Door de toegankelijkheid van videochatten voor individuen op het autismespectrum te vergroten wil het project menselijke verbondenheid stimuleren.

Sander Volten, global CEO 180: ‘We zijn zeer trots op dit geëngageerd en inspirerend project met onze partner Cox Communications. Deze overwinning benadrukt het belang van radicale samenwerking naar een meer inclusieve cultuur, zowel online als offline. Dit initiatief laat de kracht van empowerment zien, het maken van een positieve impact op mens en maatschappij en hoe we hier als merk een betekenisvolle plaats in kunnen nemen.’

Creatief bureau 180 won eerder al uiteenlopende prijzen voor o.a. D&AD, The One Club for Creativity, The Webby Awards, Ad Age Creativity Awards, The Clio Awards.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken