Being There aan de slag voor de Maarten van der Weijden Foundation
- Bureaus
- 20 jun 2022 @ 13:32
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 20 jun 2022 @ 13:32
- Michiel van Zaane
Creatief bureau Being There gaat de Maarten van der Weijden Foundation helpen een volgende stap te zetten. Het gaat met name om het binden van vrijwilligers, donateurs en deelnemers onder de noemer Team Maarten centraal. De foundation wil Nederland in beweging krijgen voor kankeronderzoek.
Van der Weijen won in 2008 goud op de Olympisch spelen bij de 10 kilometer openwaterzwemmen. Hij kreeg mogelijk nog grotere, landelijke bekendheid doordat hij in 2019 succesvol de Elfstedentocht zwom. Met die zwemtocht en een eerdere poging, zwom hij al ruim 13 miljoen euro bij elkaar, waarvan de volledige opbrengst naar kankeronderzoek ging.
In de afgelopen jaren heeft de foundation een groeiende schare fans om zich heen verzameld, die het hele jaar door sportieve prestaties verrichten om geld op te halen. ‘We willen al die sporters en iedereen die op wat voor manier dan ook een bijdrage levert aan de foundation graag actiever betrekken, omdat ze het verdienen en omdat we met hun inzet en enthousiasme alleen nog maar meer geld kunnen ophalen voor onderzoek naar kanker’ aldus Van der Weijden. ‘Ik kan het niet in mijn eentje blijven doen.’ De foundation kijkt samen met Being There hoe ze dat het beste kunnen doen".
Team Maarten
De eerste stap is gezet met de introductie van Team Maarten waar iedereen die bijdraagt aan het succes van de foundation onderdeel van is. Van onderzoekers tot sporters. Van vrijwilligers tot Maarten zelf. In 2023 gaat Van der Weijden de monsteruitdaging aan om de Elfstedenroute achtereenvolgens zwemmend, fietsend en lopend af te leggen: de Elfstedentriathlon.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing