Komori kiest Revitalize voor Europese herpositionering
- Bureaus
- 2 jun 2022 @ 07:58
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 2 jun 2022 @ 07:58
- Michiel van Zaane
Drukpersproducent Komori heeft gekozen voor rebranding agency Revitalize om een Europese herpositionering te begeleiden, het merkverhaal aan te scherpen en de nieuwe merkbelofte 'count on us' te ontwikkelen.
Uit de herpositionering kwam naar voren dat Komori wil inzetten op de klantbeleving. In de communicatie komen dan ook bestaande klanten in beeld om te vertellen over hun samenwerking met Komori Europe. Revitalize heeft er bij de ontwikkeling van de communicatiecampagne voor gekozen om drukkerij-eigenaren uit o.a. Italië, Nederland, Tsjechië en Turkije hun verhaal te laten doen. Elk kwartaal komt een andere klant terug in de brand video en volgt een testimonial video van enkele minuten waarin de relatie wordt uitgediept en de nieuwe propositie van Komori wordt onderstreept. De campagne wordt digitaal ingezet in Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië en Spanje.
Michael Versélewel de Witt Hamer, Merkstrateeg Revitalize: ‘We zijn supertrots op de samenwerking met Komori Europe. Na een uitgebreid strategisch traject met de directie van Komori Europe en alle Europese managing directors hebben we samen een scherpe propositie geformuleerd. Vervolgens hebben we het campagneconcept in samenwerking met Lukkien doorvertaald naar video’s die de voordelen van werken met Komori op een persoonlijke manier verbeelden.’
Peter Minis, Marketing Manager Komori Europe over Revitalize: ‘Bij Komori ervaren we Revitalize als een gewaardeerde partner om onze merkperceptie te versterken in een snel veranderende markt. Hun creatieve inbreng en het vermogen om de ware essentie van ons bedrijf vast te leggen is perfect!’
Een voorbeeld van een video met een (Nederlandse) klant is hier te zien.
Credits:
Opdrachtgevers Komori: Erik Achterkamp, Peter Minis
Bureau: Revitalize rebranding agency
Videoproductie: Lukkien
Fotografie: Lukkien
Sound design: Lukkien
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing