MoAwards 2022: Essensor Marketing Research and Analytics Bureau van het jaar
- Bureaus
- 24 jun 2022 @ 08:40
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - OnderzoekAwards
- 24 jun 2022 @ 08:40
- Nanny Kuilboer
Essensor is bij de uitreiking van de MoAwards 2022 uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar. De prijs voor Insights Professional aan bedrijfszijde ging naar Marcel Paquay van Walibi Holland.
Bij de 15de uitreiking van de jaarlijkse prijzen van de MOA, het Expertise Center voor Marketing Insights, zijn in zes categorieën prijzen uitgereikt. De jury ziet winnaar Essensor als dé smaakmaker onder de drie genomineerde bureaus. ‘Essensor mag dan niet de opvallendste zijn in marktonderzoekland, maar ondertussen heeft het een toppositie bereikt in onderzoek op het gebied van sensorische beleving. Ook Essensor stond voor de taak om zich opnieuw uit te vinden, want veel gebruikelijke methoden vielen door corona plotseling stil. Er kwamen aangepaste locaties, zelfs een nieuwe vestigingsplaats kwam erbij, en aangepaste methodieken. Het getuigt allemaal van ondernemerschap en gevoel voor commercie. De kwaliteit heeft er geen moment onder geleden. En op die nieuwe basis is meteen goed doorgepakt, want inmiddels is het Centrum voor Smaakonderzoek overgenomen en gaat Essensor het pakket uitbreiden naar supermarkten en horeca. Groei zit ook hier in de genen, maar dan zó consequent toegepast dat de jury er niet omheen kon.’
De MoAward voor Insights Professional aan bedrijfszijde ging naar Marcel Paquay van Walibi Holland. De jury is onder de indruk van zijn lef om met echt innovatieve methoden en technieken tot resultaten te komen: ‘Hij zet in op het vertalen van abstracte issues in concrete inzichten en denkt mee met zijn collega’s hoe je dit in de dagelijkse praktijk brengt.’
Overige MoAwards 2022
Insights Professional aan bureauzijde
Eva Gerritse van Blauw
Digital & Webanalist
Simone Neeling van VodafoneZiggo
Young Talent
Jamie van der Heijde van Braingineers
Insights Scientist
Mirella Kleijnen, Hoogleraar Customer Experience Management aan de School of Business and Economics van de VU Amsterdam
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing