Porsche: de 24 uur van Nederland

Porsche: de 24 uur van Nederland
  • Bureaus
  • 14 jun 2022 @ 10:44
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het sportwagenmerk Porsche introduceerde vorig jaar de Tour of Legends: een activatie met als doel om alle Porsche-eigenaren in Nederland erop uit te laten gaan met hun auto. Geïnspireerd op de bekendste endurance race in de motorsport, de 24 uur van Le Mans, introduceert Porsche dit jaar de 24H van Nederland.

Het idee komt van Porsche en bureau DentsuAchtung en bestaat uit zes rijroutes van elk vier uur waarin Porscherijders ‘de mooiste rijderswegen van het land ontdekken.’ De routes worden net als vorig jaar aangeboden als digitale download of als fysieke box met routeboekjes. Porsche-eigenaren kunnen de routes op de landingspagina unlocken met hun kenteken en contactgegevens. Voor Porsche direct een  manier om in contact te komen met voor hen nog onbekende Porsche-eigenaren.

‘Porsche-eigenaren beginnen het format te herkennen en er naartoe te leven. De reacties en resultaten vorig jaar waren zo positief, dat we besloten hebben er een terugkerend programma van te maken,’ aldus Anne Pellekoorn, brand marketing manager bij Porsche Nederland.

De 24 uur van Le Mans - die het afgelopen weekeinde plaats vond - heeft volgens bureau en merk 'de afgelopen decennia aan de wieg gestaan van vele innovaties en overwinningen voor Porsche.' Deze geschiedenis maakte de 24 uur van Le Mans aldus DentusAchtung een mooi haakje voor de invulling van de rij-activatie.

Wat deze race zo bijzonder maakt, is dat deze in 24 uur verreden wordt en dus alle fases van een dag doorloopt.

‘Dit gegeven is de inspiratie geweest voor het design van de campagne en de routeboekjes. Elk dagdeel kent zijn eigen kleuren in de lucht, uitdagingen en hoogtepunten. Dit hebben we terug laten komen in elk van de routeboekjes,’ aldus Rita Lopes van den Broek en Bex McNally, senior creatief team bij DentsuAchtung.

tour.porsche.nl

Credits

Concept & Strategie: DentsuAchtung

Productie campagne: Productie boekjes: Gemini Design B.V.

Media: GroupM

Website: 51North & DentsuAchtung

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken