De bestekfamilie helpt met gezond eetgedrag

De bestekfamilie helpt met gezond eetgedrag
  • Bureaus
  • 5 jul 2022 @ 10:04
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Begin juli 2022 gaat de nieuwe campagne van het Voedingscentrum live. Bureau Open Now ontwikkelde een campagne om vanuit het project Gezond Starten en Opgroeien gezond eetgedrag aan te leren en te stimuleren met de bestekfamilie.

Het ontbreekt ouders soms aan voldoende kennis over gezonde voeding en de (opvoed)vaardigheden die nodig zijn om hun kinderen een goede start te geven. Om (aanstaande) ouders te ondersteunen in de gezonde opvoeding van hun kind(eren) heeft het Voedingscentrum veel handige hulpmiddelen en tools ter beschikking op hun website en in de app ZwangerHap.

Invloed
Ook blijken ouders zich niet altijd bewust van de invloed die zij hebben op de ontwikkeling van de eetgewoontes van hun kind en weten ze niet dat én hoe het Voedingscentrum hen kan ondersteunen bij het gezond laten opgroeien van hun kind. Naast informatie over gezonde voeding biedt het Voedingscentrum ook veel handvatten voor gezonde opvoeding, daarom richt deze campagne zich op het in de etalage plaatsen van beide soorten informatie.

De campagne brengt bestaande materialen en informatie bij (aanstaande) ouders onder de aandacht aan de hand van veel voorkomende vragen van ouders met kinderen in verschillende leeftijdsgroepen. Dit onderscheid is gemaakt omdat er andere vragen en bijbehorende antwoorden relevant zijn bij een (ongeboren) baby dan een kind van 8 jaar.

Het narratief met de bestekfamilie zorgt voor herkenning bij de doelgroep en het normaliseren van vragen m.b.t. gezonde (op)voeding voor je kind. Door de bestekjes de vraag te laten stellen, zijn zij de boodschapper en ondermijnen we eventuele reactance en een belerende toon.

Credits:
Bureau & Creatie: Open Now
Fotografie & Productie: Chuck Studios
Mediabureau: Initiative Media
Verantwoordelijke bij Voedingscentrum: Janoeke Pauw & Marthe Huigens

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken