[De zomer van] Baba Touré: 'Elke zomer word ik opnieuw verliefd'

[De zomer van] Baba Touré: 'Elke zomer word ik opnieuw verliefd'
  • Bureaus
  • 26 jul 2022 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CommunityCampagnesInnovatieMarketing

In onze serie 'De zomer van' vandaag Baba Touré, mede-oprichter en managing director bij Hammerfest. Dit bureau verwelkomde recent nieuwe klanten als The Student Hotel, Tommy Jeans, Zalando en het Tropenmuseum en haalde intussen diverse mooie awards op. Tijd om te verhuizen, maar eerst genieten van de zomer.

Waar ging/gaat de reis naartoe deze zomer en waarom?
'Deze zomer blijf ik vooral lekker in Nederland. Elke zomer word ik namelijk weer opnieuw verliefd op de stad waar ik geboren ben: Amsterdam. Ik vind het heerlijk om na een goede werkweek van de zomerse weekenden te genieten met vrienden en familie. Wel stonden er deze zomer wat korte tripjes gepland. Naar Cannes voor het reclamefestival en Madrid voor de opening van de nieuwste locatie van The Student Hotel - sinds kort klant bij Hammerfest. Zo pak ik dus toch stiekem nog wat palmbomen mee.'

Hoe is eerste halfjaar verlopen: opvallende ontwikkelingen, personeel, nieuwe inzichten, businesswise?
'We zijn super tevreden als we kijken naar het eerste half jaar van 2022. We hebben nieuwe collega’s mogen verwelkomen waaronder een Head of Media, Head of Community Management en Strategy Director. Daarnaast hebben we ook een paar mooie nieuwe accounts mogen verwelkomen zoals o.a. The Student Hotel, Tommy Jeans, Zalando en het Tropenmuseum. Dit heeft  geresulteerd in een aantal mooie campagnes waarbij ik vooral heel trots ben op de campagne die we gemaakt hebben voor het Tropenmuseum. Dit was een campagne voor de nieuwe tentoonstelling Onze Koloniale Erfenis. 

Last but not least zijn we afgelopen maanden ook meerdere keren in de prijzen gevallen. We wonnen een SAN accent samen met Videoland voor onze Mocro Maffia campagne en als kers op de taart zijn we tijdens The Best Social Awards uitgeroepen tot het beste social bureau van Nederland. Een mooie bevestiging dat we op de juiste weg zijn, maar voor ons gevoel zijn we pas net begonnen.'

Hoe stil is het op de zaak in de zomer, of valt dat mee?
'De zomer loopt bij ons lekker door. We zitten in een paar mooie pitches en aan het einde van de zomer gaan er ook een paar mooie campagnes live. Hiervan is er een heel speciaal, maar daar kom ik in augustus verder op terug ;). Daarnaast zijn we deze zomer ook veel koffie’s aan het doen met potentiële nieuwe collega’s gezien we op zoek zijn naar zes nieuwe collega’s.'

Wat zit er allemaal in het vat voor Hammerfest het tweede halfjaar?
'Naast al het mooie werk dat we mogen maken voor onze opdrachtgevers gaan we komend half jaar doorbouwen aan ons bureau. Onze visie brengen we namelijk niet alleen tot leven binnen ons werk, maar ook binnen de cultuur van ons bureau en hoe we connecten met de community om ons heen. Eind augustus staat voor die community ook een Hammerfest Socializer gepland. Een event dat voor iedereen toegankelijk is waarbij we met elkaar een deep dive doen binnen thema’s die voor ons belangrijk zijn.'

Wat is het laatste nieuws?
'Hammerfest gaat verhuizen! Het huidige kantoor wordt niet alleen te klein, maar we willen ook heel graag naar een plek die reflecteert wie we zijn. De nieuwe locatie is nog niet bekend.'

tekst: Peter van Woensel Kooy

Meer over Hammerfest Amsterdam - Social Media Agency lees je hier


Baba Touré


Team Hammerfest geniet tijdens het Cannes Lions festival 2022

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken