Brand Articulations wint Adyen account

Brand Articulations wint Adyen account
  • Bureaus
  • 29 aug 2022 @ 04:24
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Adyen, het financiële technologieplatform van bedrijven als Facebook, eBay, Uber, H&M en Microsoft, kiest na een pitch voor het Amsterdamse merk- en communicatiebureau Brand Articulations.

Het bureau wordt strategisch partner voor het ontwikkelen van een nieuwe, wereldwijde merkpositionering en het opzetten van een mondiaal creatief platform.

‘Adyen speelt een belangrijke rol in de huidige wereldeconomie,’ zegt Boyd Corner, oprichter en CEO van Brand Articulations. ‘Ze dragen bij aan het succes van enkele van 's werelds meest innovatieve bedrijven, maar zijn zelf minder bekend. Het is voor ons een geweldige kans om Adyen bekender en nog succesvoller te maken. Samen ontwikkelen we nu het nieuwe gezicht en de stem van deze wereldspeler. En samen versterken we die wereldwijd. We hebben veel zin om de nieuwe merkpositionering gezamenlijk in te vullen en in elk land door te voeren.’

We wilden geen themaregel maar een mondiale merkaanpak

Katarina Nordin, Adyen's Global Head of Marketing: ‘We zochten geen nieuwe themaregel, maar een mondiale merkaanpak die we kunnen inzetten in een wereldwijd platform. Brand Articulations heeft een combinatie van merkbouw- en communicatie-ervaring en hun nuchtere manier van werken past erg goed bij ons. We werken nu met hen aan een mondiaal motiverend en inspirerend merkverhaal dat een paraplu vormt voor alles wat we wereldwijd zeggen en doen. Brand Articulations helpt niet alleen mee met de ontwikkeling van dit verhaal, maar ook met de uitrol en implementatie ervan.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken