[De zomer van] Sicco Wegerif: '2022 is op allerlei fronten een turbulent jaar'

[De zomer van] Sicco Wegerif: '2022 is op allerlei fronten een turbulent jaar'
  • Bureaus
  • 14 sep 2022 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Interview

Sicco Wegerif is Managing Director Amsterdam bij MediaMonks: ‘Klanten die met vakantie zijn verwachten logischerwijs dat wij de boel gewoon draaiende houden en opleveren.’

Waar ging de reis naartoe deze zomer?
De reis ging naar Spanje, maar helaas slechts tijd voor een korte trip deze zomer. Met een grote verbouwing die richting einde loopt, een dochter die al in Spanje was en vrienden waar we langs konden een makkelijke keuze. Even onthaasten en, ook al vlogen we via Schiphol waar we raar genoeg in een recordtijd langs de douane waren, is dat goed gelukt! Stad, strand, relaxen en vooral veel gezelligheid en heerlijk eten.

Hoe is het eerste half jaar business wise verlopen?
2022 is op allerlei fronten een turbulent jaar: wij hebben een MediaMonks-kantoor in Oekraïne, dus februari/maart was heel onwerkelijk en teams hebben alles op alles gezet om mensen in veiligheid te krijgen en onderdak te bieden. We werkten het eerste kwartaal veelal nog thuis, maar tegelijkertijd werkten we meer dan ooit met onze andere kantoren samen voor onze grotere klanten. Ook dit eerste halfjaar prachtige wins als Booking.com, Wallbox, Tinka en doen we prachtig werk voor BMW/MINI, Miele en AkzoNobel. Volle kracht vooruit dus.
Op prijzengebied was het ook prima: rijkelijk beloond in Cannes, FWA en Awwwards, evenals D&AD- en ADC Awards.

Hoe stil is het op de zaak in de zomer?
Nee, stil is het in de zomer eigenlijk nooit. Naast lopende pitches hebben we natuurlijk veel klanten die met vakantie zijn, en die verwachten logischerwijs dat wij de boel gewoon draaiende houden en opleveren. En dat doen we ook! Daarnaast was er de grote Rijksoverheid-aanbesteding (DPC) waar MediaMonks en vier andere bureaus zijn gekozen als mediapartner en we dus zullen gaan werken aan creatieve campagnes voor de Rijksoverheid. Verder zijn we deze zomer twee keer meegenomen in de rapporten van Forrester, waaronder de Forrester Wave: Marketing Creative And Content Services. Eigenlijk zitten we dus geen moment stil.

Wat zit er allemaal in het vat voor het tweede halfjaar?
Nou, de overheidsaanbesteding gaat in Q4 echt van start, we doen weer mee met Adnight, er zijn een aantal volgende rondes voor pitches waar we bij betrokken zijn en verder blijven de projecten maar binnenkomen. Met name op het gebied van virtualisatie en platforms zit de groei er goed in.
We hebben verder veel collega’s die spreken op onder andere ADE, de Awwwards Conference, IBC, FinTech Week en Dutch Design Week, dus kom ons maar opzoeken!

Wat is het laatste nieuws?
Dat we intern bezig zijn om better, stronger en faster het jaar uit te gaan, en nog robuuster en strakker in 2023 voor onze klanten aan de slag te kunnen. De samenwerking tussen al onze onderdelen is nu echt zo goed als naadloos, dus of er nu behoefte is aan Data & Digital Media, aan Creatie, Content, Film, Experiential, Social, Influencers of Campaigning: MediaMonks is here to help :)

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken