NN: kom maar op met het leven 2

NN: kom maar op met het leven 2
  • Bureaus
  • 4 aug 2022 @ 09:23
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Nationale-Nederlanden lanceert de tweede tvc van de campagne ‘kom maar op met het leven’. De financiële dienstverlener laat zien dat je met hun hulp jouw ideale ‘later’ zelf in de hand hebt.

Het inzicht dat we steeds langer leven en andere mogelijkheden voor de toekomst zijn, staat volgens Nationale-Nederlanden centraal in deze campagne.

Als supporter van verandering moedigt Nationale-Nederlanden 'iedereen aan om na te denken over de toekomst en tijdig in actie te komen om meer uit het leven te halen.' De commercial draait om het ideale later van een stel dat het roer heeft omgegooid: beginnen van een eigen B&B. Vol energie en daadkracht steken ze de handen uit de mouwen voor de verbouwing.

‘Weer een sterke en relevante campagne waar de juiste dosis energie en optimisme in zit, ’ zegt Mariëlle Krouwel, director of global branding bij NN Group. ‘We zien bij Nationale-Nederlanden steeds meer mogelijkheden nu we langer leven. Bijvoorbeeld een carrièreswitch, een sabbatical of dus een eigen B&B. Met deze campagne willen wij Nederland inspireren na te denken over hoe hun ideale later eruit ziet en mensen helpen daar werk van te maken. Een goede financiële voorbereiding is daarbij van belang, en daarin kunnen wij als brede financiële dienstverlener onze support bieden.’

Uitdagende productie
‘We vonden dat de productie ook een echt ‘kom maar op’ karakter moest hebben. Daarom wilden we het verhaal vertellen in één lange one-taker’ zeggen Gijs Sluijters en Joris Tol, creative directors bij DentsuAchtung. ‘Er wordt in de commercial een oude piano opgeruimd. Omdat de val naar beneden nogal een uitdaging was heeft Czar een speciale constructie gebouwd waarmee de camera kon worden losgekoppeld van een magneet zodat die vlak voor de val van de ene naar de andere cameraman kon worden overgegeven. Om dat vlekkeloos te realiseren is er door Czar goed geoefend met ervaren stuntspecialisten van De Beukelaar.’

Dirk Jan de Krom, Business Director bij het bureau: ‘In de eerste campagne stond een metaforisch voorbeeld van verandering omarmen centraal; een klein meisje dat haar eerste tand wisselde. We maken een vliegende start met deze campagne, want de eerste tvc heeft al een Gouden Loekie nominatie. Deze ideale later campagne past goed in die lijn en is gelijk een slag concreter, we maken duidelijk welke support Nationale-Nederlanden kan bieden. We werken nu hard aan het verder uitbouwen van een herkenbaar format en de nieuwe campagne die voor het najaar gepland staat’.

Duurzaam produceren
De Krom: ‘Binnen deze productie heeft stichting AdGreen ons uitgedaagd duurzamer te produceren. Een belangrijk initiatief om het creatieve landschap hiervan bewust te maken. Dit had consequenties voor keuzes op het gebied van locatie, cast, catering en transport. In de praktijk betekende dit onder andere één locatie in Nederland (die toch Frans aanvoelde), een Nederlandse cast, geen single use plastic en plantaardige catering. Dit zijn de eerste verbeteringen die zijn doorgevoerd. Nationale-Nederlanden streeft ernaar, in samenwerking met Adgreen, toekomstige producties verder te verduurzamen.'

Credits

Opdrachtgever: Nationale-Nederlanden

Strategie & Concept & Productie: DentsuAchtung

Regisseur: Philip de Iongh

Productiemaatschappij: CZAR

Media: Mindshare, Accenture Song

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken