Virgil van Dijk speelt met dochters in back-to-school campagne Nike Kids
- Bureaus
- 30 aug 2022 @ 09:56
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 30 aug 2022 @ 09:56
- Michiel van Zaane
De campagne ‘Never Done Playing’ voor Nike Kids, gemaakt door het Amsterdamse bureau Soursop, heeft als thema ‘Altijd blijven spelen’. De campagne bestaat uit vier commercials, waarvan de commercial met Virgil van Dijk en zijn (twee echte) dochters het uithangbord vormt.
In die commercial is Van Dijk bezig in de tuin, met tulpen uiteraard, als zijn dochters hem uitdagen om te voetballen, waarbij Van Dijk gedold wordt met een gruwelijke panna. Ook in de andere films staat plezier in het dagelijks leven centraal: maak van je huis een thuisdisco, doe een sprintwedstrijdje met je vriendinnen naar de ijsco-kar en speel een potje tennis met de schone was – kan makkelijk. Waarmee Nike en Soursop willen benadrukken dat je ook van het ‘saaie’, alledaagse leven een spel kunt maken.
Innerlijke kind
Na enkele schooljaren met lockdowns zijn ouders de dagelijkse taken behoorlijk beu en zien ze het gezinsleven thuis vooral als een grote, eindeloze to-do-list. Uit onderzoek van Nike blijkt dat sport die impasse kan doorbreken. Zolang je je innerlijke kind (weer) toelaat, kun je zelfs van de meest alledaagse situaties een spel maken – zoals de films laten zien.
Vakantiegevoel
Nike koos voor creative consultancy Soursop, omdat het de millennial ouders die social media veel gebruiken in deze back-to-school periode wil bereiken en Soursop gespecialiseerd is in jongere doelgroepen. Daarnaast heeft de campagne eigen insteek: in plaats van te focussen op school, moedigt deze campagne de doelgroep aan het blije vakantiegevoel vooral vast te houden.
Never Done Playing is de derde campagne die Soursop voor Nike heeft gemaakt, na eerder werk met de Britse tennisster Emma Raducanu aan het begin van de zomer en een campagne over de wijk Neukölln in Berlijn vorig jaar.
De campagne is gelanceerd op alle platformen van Nike EMEA, in alle grote Nike winkels en via Nike’s social media-kanalen en nike.com.
Credits:
Creative consultancy: Soursop
Executive Creative Director - Ravi Amaratunga Hitchcock
Creative Director - Francesca Marchesi
Writer - Will Lowe
Art Director - Salvatore Gullifa
Junior Art Director - Tom Sutcliffe
Account Director - Roos Verheyen
Producer - Elissa Singstock
Managing Director - Abi Leah
Photography - Lucas Garrido
KODE Production Credits / Nike / Directed by India Rose Harris
Production Studio: KODE
Director: India Rose Harris
Producer: Amalia Rosen Rawlings
Executive Producer: Jack Goodwin
Production Manager: Claire Adcock
Service Production Company: Palma Pictures
Palma Pictures Producers: Theresa Lucas, Nina Alkan, Elizabeth Crego, Vita Lains & Jeremy Barnes
DOP: Tristan Chenais
Production Designer: Shaun Fenn
Movement Director: Amanuel ‘AK’ Kahsai
Choreographer: Suzette Brissett
Wardrobe Stylist: Juliana Laporta & Ben Caldwell
Hair & Make Up: Olivia Nwachukwu
Stills Producer: Christine Pagliarini
Photographer: Lucas Garrido & Alma Debenath
Editor: Brendan Jenkins @ Ten Three
Edit Assist: Jules Bayer-Crier
Post & Online: No8
Colour: Tim Smith @ No8
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing