Axa kiest voor iO voor strategie marketplaces

Axa kiest voor iO voor strategie marketplaces
  • Bureaus
  • 13 sep 2022 @ 14:49
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • PitchesNieuwe klant

iO (Campus Amsterdam) is door Axa Bike Security gekozen. iO gaat Axa helpen bij de ontwikkeling van een marketplaces-strategie op het Amazon-platform, dat zich richt op de Franse markt.

Ook voor de Nederlandse markt zal iO werkzaamheden voor Axa gaan verrichten. Daarbij richt Axa zich op Bol.com, waarvoor iO een content-structuur zal ontwikkelen. Deze wordt geïmplementeerd op alle bestaande Axa-productpagina’s op het platform van Bol.com.

Om de Franse markt beter te leren kennen, zal een uitgebreid keyword-onderzoek worden opgesteld. Op basis van de resultaten hiervan zal iO de bestaande productpagina’s van Amazon France optimaliseren. In een volgende stap wordt een Axa Brandstore gecreëerd, waarmee het Axa-merk in Frankrijk verder wordt uitgebreid. Daarnaast zal een begin worden gemaakt met de ontwikkeling van een marcomstrategie bestemd voor de Franse markt.

De reden om voor iO te kiezen licht Daniëlle Wolfs, Marketing Manager Axa Bike Security, als volgt toe: 'In de open gesprekken, die wij met iO hebben gevoerd, kwam de brede kennis van zaken van het bureau duidelijk naar voren. Daarnaast deelt iO alle kennis, waardoor wij er zelf ook weer van leren. Kortom, we kijken uit naar een prettige samenwerking.'

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken