Beter Bed komt met manifest om bewustzijn rond slapen te vergroten

Beter Bed komt met manifest om bewustzijn rond slapen te vergroten
  • Bureaus
  • 2 sep 2022 @ 15:04
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Commercials

Beter Bed is een campagne gestart om heel Nederland bewust te maken van het belang van beter slapen. De slaapexpert roept slapend Nederland op om hen te steunen in deze missie en lanceert daarbij een manifest.

In de nieuwe landelijke campagne van Beter Bed doen meerdere slaapexperts oproepen om bewust te worden van dit maatschappelijke probleem. Beter Bed heeft gerenommeerd slaapwetenschapper Matthew Walker naar Nederland gehaald om pers en Nederlanders via een livestream te informeren over de impact van dit probleem. ‘Als 50 tot 60% van alle mensen meer gaat slapen, scheelt dat miljoenen euro’s in uitgaven aan de gezondheidszorg’, aldus Walker.

De campagne wordt landelijk uitgerold. Beter Bed zal het manifest publiceren in kranten. Via digitale banners worden Nederlanders opgeroepen dit manifest te steunen. Ook gaan de brand ambassadeurs één jaar lang deze missie kracht bijzetten. 

In het manifest roept het bedrijf op dat er betere voorlichting nodig is over het belang van beter slapen. Doel is om beter slaapgedrag te stimuleren onder Nederlanders. Beter Bed gaat dit nóg vaker doen via eigen platformen, brand ambassadeurs en hun eigen netwerk aan specialisten. De campagne is ontwikkeld door creatief contentbureau qontent matters, in samenwerking met Fjuze (event).

Hier de link naar het manifest van Beter Bed.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken