Bezige bij en afkikker hoofdrol in duurzame campagne ASN Bank
- Bureaus
- 14 sep 2022 @ 09:49
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 14 sep 2022 @ 09:49
- Sjaak Hoogkamer
Waar velen veronderstellen dat het maken van duurzame keuzes meer geld, tijd en energie kost, laat ASN Bank in twee nieuwe films van Selmore zien dat je voor meer groen helemaal niet altijd moeite hoeft te doen.
Er is volgens Selmore ‘bij de producties geen kans onbenut gelaten om deze zo duurzaam mogelijk te doen.’ Zo zijn de fabels bedacht op basis van eerdere films en zijn zowel de karakters als de achtergronden tot stand gekomen met hergebruikt en opgewaardeerd materiaal.
De films worden online en op tv ingezet, en zijn onderdeel van de ‘Zo maakt geld gelukkig’-campagne die ASN Bank sinds 2016 voert.
De eerste commercial draait om het Bezige Bijtje. Anders dan haar naam doet vermoeden, is ze niet heel actief. Want ze ligt heerlijk te slapen in een bloemkelk. Maar met haar zachte bijengesnurk verspreidt ze toch een hoop stuifmeel, en verrijkt ze dus slapend de natuur.
In de tweede fabelvertelling maken we kennis met de Afkikker. Hij is van zichzelf al best wel groen, maar hij wil nóg groener worden. Zo besluit hij nóg meer te minderen en te stoppen met vliegen. Maar wanneer er een sappige vlieg voorbijkomt, kan hij de verleiding moeilijk weerstaan.
Eerdere fabelvertellingen waren onder meer het Gewoontedier, de Eendagsvlieg, het PVC-Paardje, het Overheersbeestje, de Korte Termijntonijn en de Zondebok. Net als de voorgangers, is deze campagne gemaakt in samenwerking met Ambassadors en Public Audio.
Credits
Klant ASN
Henk de Ligt, Renée Ras
Campagne: ‘het Bezig Bijtje’ & ‘de Afkikker’
Bureau Selmore Creative Agency
Creatieve Directie Diederick Hillenius
Copywriter Hannah Mulder
Art Director Diederick Hillenius
RTV Producer Jorieke de Jong & Yuka Kambayashi
Account Tom Stoffels, Ruth Groot
Strategie Anja Froeling, Jeroen Senden
Productiemaatschappij Ambassadors
Regisseur Nick Groeneveld
Producer Sophie van Kooten
Colorist Amy Besate
Editor Bram Koopmans
VFX Artists Micha de Graaf, Melissa van het Spijker,
Jeremy Verf
3D Supervisor Ralph Meijer, Jonathan Krijgsman
3D Artist Jonathan Krijgsman, Meryem Tok,
Jeroen Cloosterman, Sjoerd de Greef, Tim Heikamp, Ralph Meijer
3D Animation Nick Groeneveld
Designer Mirjam Verhoog
Geluidsstudio Public Audio
Geluidstechnicus Joep Meijburg
Voice-over Michael Schaap
Componist Joep Meijburg
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing