Bezige bij en afkikker hoofdrol in duurzame campagne ASN Bank

Bezige bij en afkikker hoofdrol in duurzame campagne ASN Bank
  • Bureaus
  • 14 sep 2022 @ 09:49
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Waar velen veronderstellen dat het maken van duurzame keuzes meer geld, tijd en energie kost, laat ASN Bank in twee nieuwe films van Selmore zien dat je voor meer groen helemaal niet altijd moeite hoeft te doen.

Er is volgens Selmore ‘bij de producties geen kans onbenut gelaten om deze zo duurzaam mogelijk te doen.’ Zo zijn de fabels bedacht op basis van eerdere films en zijn zowel de karakters als de achtergronden tot stand gekomen met hergebruikt en opgewaardeerd materiaal.

De films worden online en op tv ingezet, en zijn onderdeel van de ‘Zo maakt geld gelukkig’-campagne die ASN Bank sinds 2016 voert.

De eerste commercial draait om het Bezige Bijtje. Anders dan haar naam doet vermoeden, is ze niet heel actief. Want ze ligt heerlijk te slapen in een bloemkelk. Maar met haar zachte bijengesnurk verspreidt ze toch een hoop stuifmeel, en verrijkt ze dus slapend de natuur.

In de tweede fabelvertelling maken we kennis met de Afkikker. Hij is van zichzelf al best wel groen, maar hij wil nóg groener worden. Zo besluit hij nóg meer te minderen en te stoppen met vliegen. Maar wanneer er een sappige vlieg voorbijkomt, kan hij de verleiding moeilijk weerstaan.

Eerdere fabelvertellingen waren onder meer het Gewoontedier, de Eendagsvlieg, het PVC-Paardje, het Overheersbeestje, de Korte Termijntonijn en de Zondebok. Net als de voorgangers, is deze campagne gemaakt in samenwerking met Ambassadors en Public Audio.

Credits

Klant                                                             ASN

                                                                       Henk de Ligt, Renée Ras

Campagne:                                                  ‘het Bezig Bijtje’ & ‘de Afkikker

Bureau                                                      Selmore Creative Agency

Creatieve Directie                                     Diederick Hillenius

Copywriter                                                  Hannah Mulder

Art Director                                                 Diederick Hillenius

RTV Producer                                             Jorieke de Jong & Yuka Kambayashi

Account                                                       Tom Stoffels, Ruth Groot

Strategie                                                      Anja Froeling, Jeroen Senden

Productiemaatschappij                            Ambassadors

Regisseur                                                     Nick Groeneveld

Producer                                                      Sophie van Kooten

Colorist                                                        Amy Besate

Editor                                                            Bram Koopmans

VFX Artists Micha de Graaf, Melissa van het Spijker,
Jeremy Verf

3D Supervisor                                                         Ralph Meijer, Jonathan Krijgsman

3D Artist Jonathan Krijgsman, Meryem Tok,
Jeroen Cloosterman, Sjoerd de Greef, Tim Heikamp, Ralph Meijer

3D Animation Nick Groeneveld

Designer Mirjam Verhoog

Geluidsstudio                                                         Public Audio

Geluidstechnicus                                       Joep Meijburg

Voice-over                                                   Michael Schaap

Componist                                                   Joep Meijburg



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken