Buutvrij herpositioneert biermerk

Buutvrij herpositioneert biermerk
  • Bureaus
  • 19 sep 2022 @ 10:32
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Biermerk De Eeuwige Jeugd kreeg een (her)positionering en een bijbehorende lanceringscampagne, ontwikkeld door creatief bureau Buutvrij for life.

De (her)positionering van de Amsterdamse speciaalbier-brouwerij is door Buutvrij for life ontwikkeld, vormgegeven en gebundeld in een brandbook. ‘Qua kernwaarden liggen Buutvrij en De Eeuwige Jeugd heel dicht bij elkaar. En dat merkte je ook in de samenwerking. Er was veel creatieve vrijheid en er werd veel gelachen. Daarnaast is het dankbaar om hardwerkende, Amsterdamse ondernemers te helpen met niet alleen het werk onder de motorkap (de merkpositionering) maar ook meteen de auto op te poetsen en een lekkere campagne te mogen maken (met film en outdoor),’ aldus Reuben Alexander, medeoprichter Buutvrij for life.

De lanceringscampagne gaat van start met een merkfilm, aangevuld met een out of home campagne. De pay-off luidt: ‘Een beetje brouwerij in je leven’, en in samenwerking met De Eeuwige jeugd, biedt Buutvrij aan iedereen met zin in het leven de kans om dit te creëren.

De merkfilm waarmee het nieuwe verhaal van De Eeuwige Jeugd wordt gevisualiseerd, is geregisseerd door Véras Fawaz. De film bevat volgens het bureau ‘brutaliteit, liefde en avontuur met een hint van Turks Fruit. De stijl is strak, kleurrijk en fris maar ook filmisch.’

Met hits als ‘Oranje Etiket’ en het punkende ‘Ik Betaal me Stufi Niet Terug’ (met punkband Hang Youth), laat artiest Gotu Jim in de film een kant van het jonge leven in de stad zien dat volgens Buutvrij ‘voor veel mensen herkenbaar is. Ook voor de de Eeuwige Jeugd.’ Het sluit naadloos aan bij het gevoel van de film en inhoud van de campagne.’

Credits

Klant: De Eeuwige Jeugd

Verantwoordelijke bij klant: Jules Oostendorp & Shannice Wilner

Bureau: Buutvrij for life

Creatie: Jorn Dost, Maarten Boer, Lotte den Toonder

Account: Charlotte van der Zanden

Creative producer: Chantal Ebbinge

Strategie: Thomas van der Mijl

Directed: Veras Fawaz

Production Company: UNDERSCORE

Executive producer: Willem Beelaerts van Blokland

D.O.P.: Sami El Hassani

Producer: Rox Patawala

Producer: Matthijs Los

1st AC: Vincent Geijsel

2nd AC: Mark Modder

Gaffer: Christiaan Van Marle

Art: Gemma Zapateiro

Art assistent: Elnaz Karami

Styling: Nikki Vekemans

MUA: Melanie Foeh

Grip: Björn Schumacher

PA: Cas Velthuis

Runner: Willard Jonathans

Edit: Willem Beelaerts van Blokland

Colorgrading: Wietse van Bezooijen

Sound design: Amplify

Fotografie: Jaap Beyleveld

Fotografie assistent: Jurian de Graaff

Muziek: Gotu Jim (Jim Lageveen), Daniël Gimberg en Timo Zoestbergen

Cast: Zoe Love Smith & Reiky de Valk

Media: 5PM

Special thanks to: Lokaal Lokaal, Kon. Amsterdamsche Roei- en Zeilvereeniging ‘De Hoop’, Café de Jeugd en alle figuranten.

 

 

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken