[De zomer van] Raymond Bresching: 'Wij hebben onze eigen Tour de France gedaan'

[De zomer van] Raymond Bresching: 'Wij hebben onze eigen Tour de France gedaan'
  • Bureaus
  • 7 sep 2022 @ 08:03
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Raymond Bresching, Founder & Communications Strategist bij Counter Content, Heeft met zijn gezin een eigen Tour de France gedaan. Niet op de fiets, maar wel cultureel en culinair. Maar ook zwemmen en surfen stonden op het programma. De vakantie is ondertussen voorbij en het werk, met name de voorbereidingen voor marketing en communicatie meetup MarCom075, is sweer begonnen.

Waar ging/gaat de reis naartoe deze zomer en waarom?
'Wij hebben onze eigen tour de France gedaan. We zijn begonnen met een paar dagen Parijs. In de levendige wijk Le Marais. Daar hebben wij onder andere gegeten bij Chez Janou. Naast dit restaurant hebben wij musea zoals het Centre Georges Pompidou en Le Jardin des Plantes. Dat laatste museum is een echt aanrader als je met kinderen naar Parijs gaat. Na een paar dagen Parijs zijn wij zuidwaarts getrokken. Wij hebben vrienden opgezocht in de Dordogne en zijn naar de kust gegaan. De golf van Biskaje is heerlijk om in te zwemmen en te surfen. Voordeel van zo diep afzakken in Frankrijk is dat Spanje niet ver weg is. San Sebastian is maar een uurtje rijden. En dat betekent heerlijke pinxtos zoals chipirón a la plancha en carrilleras. Het was een heerlijke vakantie. Terug in Nederland zijn wij naar het Indisch-Moluks museum Sophiahof gegaan om in onze familiegeschiedenis te duiken. En afgelopen weekend sloot ik de zomer met heel veel vrienden grandioos af op Lowlands. Een extra bijzondere editie omdat onze Counter-collega Eileen van Vliet op vrijdagavond in de Hacienda het dak eraf draaide en onze klant Philou Louzolo nagenoeg hetzelfde deed op zaterdagavond.'


Chez Janou, restaurant in Parijs

Hoe is eerste halfjaar verlopen?
'Het eerste halfjaar is goed verlopen. Wij hebben het team verder uitgebreid met leuke en talentvolle collega’s, processen zijn verder gestroomlijnd  en verschillende nieuwe klanten verwelkomd. Het huizenruilplatform HomeExchange, de parkeerapps EasyPark en Parkmobile en het metaverse festival MET AMS zijn daar een paar mooie voorbeelden van. Ze passen perfect bij ons internationale en innovatieve klantportfolio met namen als ALD Automotive, Gorillas en Studeersnel. Maar belangrijker: we werken opnieuw samen met superleuke mensen. Dat maakt successen vieren alleen maar leuker.'

Hoe stil is het op de zaak in de zomer?
'Dat valt mee. Veel klanten schakelen wel iets terug, maar helemaal stilzitten is er niet bij. Zo zijn wij uitgenodigd voor een aantal pitches en bereiden wij verschillende campagnes voor die in september en oktober van start gaan.'


Genieten van pinxtos bij Bar Sport in San Sebastian

Wat zit er allemaal in het vat voor het 2e halfjaar?
'Het tweede halfjaar staan er mooie campagnes in de steigers die bijvoorbeeld te maken hebben met arbeidsmarktcommunicatie en thema’s zoals duurzaamheid. Wij vinden het heerlijk als we onze skills op het gebied van PR, storytelling en creatie met elkaar kunnen verbinden. Daar komen vaak de mooiste campagnes uit.'

Wat is het laatste harde nieuws?
'Op donderdag 15 september organiseren wij de tweede editie van onze marketing en communicatie meetup MarCom075. Het centrale thema is Shaping the Future. Hoe zorg je dat jouw merk future proof is? De vorige keer spraken onder andere Mazdak Soltani van Gorillas en Joep Donders van Marvia. Deze keer komt Peter Meere van MET AMS vertellen over welke mogelijkheden de metaverse voor merken biedt en hebben wij kunstenares Fazila William weten te strikken. Zij vertelt meer over de ins en outs van NFTs en wat merken er mee kunnen. Tot slot presenteren wij de eerste resultaten van ons onderzoek naar fake news en de betrouwbaarheid van media. We nodigen bij deze iedere communicatieadviseur van harte uit!

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken