Ministerie van Financiën wijst jongeren op risico's van crypto's

Ministerie van Financiën wijst jongeren op risico's van crypto's
  • Bureaus
  • 6 sep 2022 @ 10:25
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Met de campagne Slim in Crypto (SIC) wil het Ministerie van Financiën jongeren informeren over de risico’s van crypto’s. Ook jongerenplatform FunX haakt aan en zal met haar platform aandacht besteden aan de do’s en don’ts rondom crypto’s

Met korte video’s op YouTube, Snapchat en Amazon Twitch worden jongeren gewezen op valkuilen en te mooie verwachtingen. Het concept is bedacht en geproduceerd door video- en content marketingbureau Yune. Crypto’s winnen aan populariteit onder jongeren. Maar vaak ontbreekt het hen aan goede informatie en baseren ze hun aankoop op het advies van financiële influencers op sociale media. Het doel van de campagne is om ervoor te zorgen dat jongeren goed geïnformeerd en voorbereid zijn als zij crypto’s kopen, bijvoorbeeld op het risico dat zij snel geld kunnen verliezen.

Thijs Jaski, Managing Partner Yune: 'Voor deze campagne was het van essentieel belang in de huid van de jongeren te kruipen en te onderzoeken wat de juiste manier om hen met deze campagne te bereiken. We zijn blij om hierin samen met het Ministerie van Financiën op te trekken.'

De campagne, bedoeld voor jongeren van 13 tot 25 jaar, wordt ondersteund door de website www.slimincrypto.nl. Daar is informatie en uitleg over crypto’s te vinden. Hoe weet je of een crypto-aanbieder betrouwbaar is? Is het verstandig om met geleend geld in crypto’s te gaan en hoe weet je eigenlijk wat je koopt? Deze en andere vragen worden beantwoord op de website.

Sigrid Kaag, minister van financiën: 'Er wordt op sociale media heel veel informatie gedeeld over crypto’s, maar financiële influencers zijn lang niet altijd neutraal en transparant. Als je eraan denkt om crypto’s te kopen, zorg dan dat weet wat de risico’s zijn en staar je niet blind op beloofde hoge rendementen. Geef alleen geld uit dat je kunt missen en bedenk dat als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dat vaak ook.'

Credits:
Klant: Ministerie van Financiën
Bureau: Yune
Klant: Sanne van Houten
Account: Kimberley van der Lit
Projectmanager: Roos Advocaat
Creative Director: Tibor van Ginkel
Creative: Isabel Zoeteweij, Mark Steenbeek
Regie: Milan van Gestel
Producer: Julia Notenboom
Design: Roel Heij
Editor: Isa Jonker en Samuel Vache
Copy: Savenna Hof

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken