Technisch bedrijf tatoeëert personeel voor meer personeel

Technisch bedrijf tatoeëert personeel voor meer personeel
  • Bureaus
  • 3 okt 2022 @ 13:43
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het technisch bedrijf Special Ops speelt in op de krappe arbeidsmarkt met de ultieme personeelsadvertentie: een tatoeage.

Het bedrijf liet afgelopen maand een van haar ZZP’ers tatoeëren om nieuwe ZZP-monteurs te werven. Dit is de eerste Augmented Reality vacature tatoeage die in Nederland is gezet. Op 3 oktober ging de rest van de campagne liveDe campagne is opgezet in samenwerking met het creatieve bureau Fama Volat.

Door krapte op de arbeidsmarkt vissen veel technische bedrijven in dezelfde vijver. Special Ops ging een stap verder in het wervingsproces. Ze hebben hun ZZP’ers het aanbod gedaan om vrijwillig een AR vacature tatoeage te laten plaatsen. Zij zijn tenslotte belangrijke ambassadeurs en komen op plaatsen waar potentieel talent zich bevindt. ‘Het vinden van een groep met specifieke kennis en kunde is een uitdaging. Daarom zochten we een opvallende manier om dichtbij onze doelgroep te komen’ zegt Saskia Daemen, directeur Special Ops.

In de getatoeëerde vacature zit een verborgen techniek die een AR filter laat verschijnen wanneer je deze scant met je smartphone. Sander Aarts, voormalig Special Forces, spreekt potentiële ZZP’ers aan met de wervingsadvertentie. ‘Het voelt als een enorm compliment dat personeel zich zo verbonden voelt met Special Ops’, aldus Daemen. Of, zoals de getatoeëerde ZZP’er zelf zegt: ‘Ik ben erg trots. Dat ultieme teamgevoel. Ook al ben ik ZZP’er, ik blijf gewoon bij die club horen.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken