Technisch bedrijf tatoeëert personeel voor meer personeel
- Bureaus
- 3 okt 2022 @ 13:43
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 3 okt 2022 @ 13:43
- Michiel van Zaane
Het technisch bedrijf Special Ops speelt in op de krappe arbeidsmarkt met de ultieme personeelsadvertentie: een tatoeage.
Het bedrijf liet afgelopen maand een van haar ZZP’ers tatoeëren om nieuwe ZZP-monteurs te werven. Dit is de eerste Augmented Reality vacature tatoeage die in Nederland is gezet. Op 3 oktober ging de rest van de campagne live. De campagne is opgezet in samenwerking met het creatieve bureau Fama Volat.
Door krapte op de arbeidsmarkt vissen veel technische bedrijven in dezelfde vijver. Special Ops ging een stap verder in het wervingsproces. Ze hebben hun ZZP’ers het aanbod gedaan om vrijwillig een AR vacature tatoeage te laten plaatsen. Zij zijn tenslotte belangrijke ambassadeurs en komen op plaatsen waar potentieel talent zich bevindt. ‘Het vinden van een groep met specifieke kennis en kunde is een uitdaging. Daarom zochten we een opvallende manier om dichtbij onze doelgroep te komen’ zegt Saskia Daemen, directeur Special Ops.
In de getatoeëerde vacature zit een verborgen techniek die een AR filter laat verschijnen wanneer je deze scant met je smartphone. Sander Aarts, voormalig Special Forces, spreekt potentiële ZZP’ers aan met de wervingsadvertentie. ‘Het voelt als een enorm compliment dat personeel zich zo verbonden voelt met Special Ops’, aldus Daemen. Of, zoals de getatoeëerde ZZP’er zelf zegt: ‘Ik ben erg trots. Dat ultieme teamgevoel. Ook al ben ik ZZP’er, ik blijf gewoon bij die club horen.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing