KPN-kat Louis als avatar

KPN-kat Louis als avatar
  • Bureaus
  • 18 nov 2022 @ 14:32
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

KPN haakt met Dentsu Creative Amsterdam in op recente ontwikkelingen in AI. In de nieuwe campagne is de inmiddels bekende KPN-kat steeds in een andere verschijningsvorm te zien.

Ieder beeld is gegenereerd met het Generative AI model ‘Stable Diffusion’.

Met KPN Unlimited kun ke volgens Dentsu ‘unlimited blijven gaan.’ Dus toen vorige week de eerste mensen met 1 druk op de knop tientallen AI-avatars creëerden, leek het Dentsu Creative Amsterdam interessant om dat ook met Louis de kat te doen. De campagne verschijnt als stills en video.

Boris Nihom van Dentsu Creative Amsterdam: ‘Om de beelden te genereren hebben we Stable Diffusion gevoed met tientallen beelden van de kat uit de verschillende commercials. Dat kon met handige tools, AvatarAI.me van Pieter Levels en Profilepicture.ai van Danny Postma, 2 Nederlandse  ‘indiepreneurs’ die de nieuwe generatie creative technologists vertegenwoordigen. KPN is nu het eerste merk ter wereld met een herkenbare property die oneindig van gedaante kan verwisselen dankzij AI.’

Dat de KPN-kat in vrijwel iedere render super herkenbaar is, laat zien in welke mate AI nu al in staat is om menselijke intelligentie na te bootsen, aldus Dentsu.

https://app.cube-cloud.com/share-link/f7d34c07

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken